Rabu, 23 September 2015

Jamal Yunos beri amaran rusuhan di Jalan Petaling Sabtu ini

 
Dia mendesak KPDNKK mengambil tindakan terhadap peniaga yang menjual barangan tiruan di Jalan Petaling jika tidak mahu berlaku perhimpunan pada Sabtu ini.


jamal-yunos_Petaling-Street_600


AMPANG: Datuk Jamal Yunos memberi amaran rusuhan oleh kumpulan Melayu mungkin berlaku di Jalan Petaling pada Sabtu ini jika Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepengunaan (KPDNKK) tidak mengambil sebarang tindakan terhadap aduan yang telah dibuat.

Pengerusi Gabungan NGO Melayu Malaysia itu berkata, setakat hari ini pihak berkuasa tidak menjalankan apa-apa tindakan penguatkuasaan terhadap peniaga yang didakwa menjual barangan tiruan.

“Kalau pihak berkuasa tak mengambil tindakan, saya yakin, 99 peratus akan ada perhimpunan dan mungkin juga akan berlaku satu rusuhan di sana. Hari sabtu ni.

“Saya sendiri sudah berjumpa pihak KPDNKK untuk sampaikan hasrat mereka supaya tuntutan kita ini dilaksanakan,” katanya kepada pemberita di IPD Ampang Jaya pada Rabu.

Katanya, jangkaan 5,000 orang akan menyertai perhimpunan tersebut.

Sehubungan itu, beliau menggesa supaya pihak-pihak yang terlibat mengadakan rundingan dengan perniaga di sana bagi mengelak berlakunya perkara yang tidak diingini.

“Saya berharaplah persatuan peniaga dan peniaga-peniaga di Petaling Street itu, memberi kerja sama yang sepenuhnya supaya kita tidak mahu insiden seperti 16 September yang lepas berulang lagi.

“Kalau KPDNKK tidak ambil tindakan sehingga Jumaat ini, kalau berlaku apa-apa kekecohan di sana, saya tidak bertanggungjawab,” katanya yang enggan mendedahkan individu yang akan mengetuai perhimpunan Sabtu ini.

Tiada ulasan: