Jumaat, 14 Mac 2014

Risalah burukkan Anwar ditemui tersebar di Kajang



 SALMIYAH HARUN



KAJANG: Kempen PRK Kajang yang kini sudah masuk hari keempat semakin panas dengan penemuan beberapa risalah dan buku yang memburuk-burukan dan memfitnah Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ketua Penerangan PKR Suhaimi Shafiei berkata, risalah yang ditemui itu tidak mempunyai penerbit dan pencetak.

"Kita pasti risalah ini jelas memfitnah dan bagi fakta salah.

"Penerbitan ini jelas untuk menghina dan cerca suami calon PKR," dakwanya dalam sidang media di Bilik Gerakan Utama PRK Kajang.

Katanya, beberapa petugas parti telah menjumpai risalah tersebut di beberapa daerah mengundi iaitu di Sungai Chua, Saujana Impian, Sungai Sekamat, dan Sungai Kantan.

"Wakil kita yang ada di kawasan masing-masing ambil risalah-risalah ini di bilik gerakan BN yang dalam proses untuk diedarkan kepada pengundi-pengundi Kajang," katanya.

Jelas Suhaimi tindakan menerbitkan risalah seperti ini adalah salah sepertimana yang diperuntukan dalam Akta Suruhanjaya Pilihan Raya 1954 yang boleh dipenjara lebih satu tahun.

Sementara itu Ahli Parlimen Zuraida Kamaruddin menyelar tindakan Umno BN yang menggunakan taktik kotor untuk berkempen.

"BN masih ditakuk lama, guna kempen yang tidak sihat. 10 Dalil, 50 dalil... ini 'outdated'," bidas Zuraida.

Ekoran penemuan risalah ini PKR akan membuat laporan Polis di Balai Polis Kajang pada jam 3.00 petang ini.

Risalah tabloid Wadah tertera 'Fitnah SPR Pakatan Kotorkan Daftar Pemilih, Bekas Adun Kajang Letak Jawatan Angkara Siapa?, dan buku kompilasi beberapa pandangan bekas ahli PKR yang tidak berpuas hati dengan PKR.

Tiada ulasan: