Jumaat, 18 Mei 2012

Selangor Sasarkan 50 Pingat Emas Dalam SUKMA





Exco Adat Resam Melayu, Belia dan Sukan Selangor, Dr Ahmad Yunus Hairi berkata kontijen Selangor berupaya memenangi pingat emas di dalam semua acara dan menjadi juara keseluruhan SUKMA.

“Kita mengharapkan kita akan dapat (mencapai sasaran). Kalau kita berjaya memperoleh 55 pingat emas bererti kita berada dalam kedudukan selesa untuk menjadi juara (keseluruhan).

“Kita cuba,” kata Dr Ahmad Yunus selaku Ketua Kontinjen Selangor.

Dalam kejohanan kali ini, pasukan Selangor yang berjaya merangkul pingat emas menerima insentif berjumlah RM3,500 yang akan dibayar secara ‘on the spot’.

SUKMA akan berlangsung di Pahang pada 1 hingga 16 Julai.

Selain itu, Program Bapa Angkat pasukan kontinjen SUKMA 2012 sekali lagi dilaksanakan bagi memastikan seluruh negeri terlibat dalam menyumbang kearah pembangunan sukan negeri ini.

Program ini melibatkan barisan Exco kerajaan negeri dan Yang diPertua Pihak Berkuasa Tempatan (PBT).
Adun Jenderak, Datuk Mohamad Jaafar menjadi bapa angkat untuk kontinjen Selangor di Pahang sementara Lembaga Kemajuan Perusahaan Pertanian Pahang (LKPP) bertindak selaku jabatan angkat.

Dianggarkan seramai 650 orang yang terdiri daripada pengurus pasukan, jurulatih, atlet, pegawai-pegawai sukan dan petugas dalam Kontinjen Selangor, SUKMA 2012.

Tiada ulasan: