Sabtu, 19 Mei 2012

Bersih 3.0: Polis masih buru 113

Wartawan Sinar Harian

Bersih 3.0: Polis masih buru 113
 
Bersih 3.0
 
 
KUALA LUMPUR - Polis masih memburu 113 lagi individu yang dipercayai terlibat dalam kekecohan semasa perhimpunan Bersih 3.0 di ibu negara pada 28 April lalu.

Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Mohmad Salleh berkata, daripada 141 individu yang gambarnya disiarkan media, seramai 28 orang telah ditahan dan menyerah diri.

Katanya, sejak polis melancar operasi menahan secara besar-besaran pada Rabu lepas, dua lelaki yang dipercayai terlibat dalam kekecohan pada perhimpunan itu telah ditahan, masing-masing di Kulai, Johor dan di Kemaman, Terengganu.
  
Beliau berkata, demikian kepada pemberita selepas merasmikan sukan rakyat Polis Bersama Masyarakat sempena sambutan Hari Polis ke-205, di Kerinchi di sini, hari ini.

"Siasatan awal mendapati kedua-dua mereka mempunyai kaitan dengan parti politik," kata Mohmad, dan enggan mendedahkan lebih lanjut.

Setakat ini, katanya dua anggota polis dan tiga orang awam didakwa di mahkamah di sini berhubung perhimpunan itu.

Semalam, dua anggota polis, Lans Koperal Mohd Khairul Asri Mohd Sobri, 30, dan Konstabel Shahrul Niza Abd Jalil, 24, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini atas pertuduhan menggunakan kekerasan jenayah terhadap jurugambar Guang Ming Daily, Wong Onn King, 33, di persimpangan Jalan Tun Perak dan Jalan Raja antara pukul 5.20 petang dan 5.30 petang semasa perhimpunan Bersih 3.0, 28 April lepas.

Dalam perkembangan lain, Mohamad berkata lima anggota polis berpangkat konstabel, berusia antara 20 dan 22 tahun, dari Ibu pejabat Polis Daerah Shah Alam, cedera setelah kereta persendirian milik salah seorang daripada mereka merempuh pagar simen kediaman rasmi Perdana Menteri di Putrajaya, pada 4 pagi ini.

Mohamad berkata, kesemua mereka tidak bertugas ketika kejadian.

Empat daripada mereka dirawat di Hospital Putrajaya akibat kecederaan di badan dan dalam keadaan stabil, manakala seorang lagi telah dibenarkan pulang.

"Kita masih menyiasat punca kemalangan dan kenapa mereka boleh berada di sana," katanya.-Bernama

1 ulasan:

UMNO PARTI PENJARA berkata...

Kekejaman Terhadap Orang Muda - ( Lihat sendiri BUKTI, Kenapa kami KELUAR UMNO dan TAKKAN kembali lagi. Buktikan jika ia PALSU )
1~BUKTI 1 * (MESTI TONTON)
2~BUKTI 2 * (HOT)
3~BUKTI 3
4~BUKTI 4
5~BUKTI 5 * (HOT)
6~BUKTI 6
7~BUKTI 7
8~BUKTI 8
9~BUKTI 9
10~BUKTI 10

~ Orang Muda Geng Kita - Usaha Dengan Doa ~



Kami Mahu Generasi Muda Terengganu Jadi Perdana Menteri Malaysia Ke-7 Sebelum PRU ke-13 Tanpa Perlu Berdolak-dalik!!
(Bukti kukuh)
1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32381
2 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28065.html
3 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22146
4 ~ http://www.selatanonline.net/v1/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3155







p/s: Ubahsuai (copy&paste) dari 'Abang Sayang'