Sabtu, 24 Disember 2011

Konvensyen Kebangsaan PR Ke-3 Di Kedah 13-14 Jan 2012

Oleh Mat Zahari Bin Ali


SHAH ALAM: Pakatan Rakyat (Pakatan) akan mengadakan konvensyen Kebangsaan kali ke-3 bulan hadapan sebagai persediaan terakhir sebelum menghadapi pilihanraya umum ke-13.

Konvensyen yang bakal berlangsung selama dua hari bermula 13 hingga 14 Januari depan akan menumpukan kepada beberapa fokus utama antaranya memperkemas semula hubungan diantara komponen parti Pas, PKR dan DAP, selain merangka menifesto bersama untuk dikemukakan pada pilihanraya akan datang.

Pada malam 13 Januari ceramah besar-besaran di seluruh Kedah akan diadakan yang melibatkan pemimpin-pemimpin tertinggi PR.

Pada 14 Januari, konvensyen akan bermula dan memberi tumpuan kepada gabungan jentera dalam menghadapi pilihanraya Umum ke-13

Selain itu, beberapa isu lain yang akan diberikan perhatian seperti isu Felda, pecahan monopoli, harga barangan pengguna, isu AUKU dan beberapa perkara lain yang melibatkan masalah yang membelenggu rakyat.

Sementara pada malam 14 Januari akan diadakan Rapat Rakyat Peringkat Kebangsaan yang akan dihadiri semua pemimpin di semua peringkat yang melibatkan tiga komponen utama.

Selain itu beberapa parti lain yang akan bersama gabungan PR juga dijangga akan dijemput menghadiri konvensyen tersebut.

Dua konvensyen sebelum ini masing-masing diadakan di Selangor dan Pulau Pinang.

Tiada ulasan: