Ahad, 25 Disember 2011

Azura 2012 - Aziz M.Osman dituduh Kering Idea Bikin Filem?

Radhi Razak

Filem Azura pernah menggegar dunia Perfileman Negara pada era 1980an benar-benar memberi kelebihan buat barisan pelakon dan pengarah filem pada ketika itu. Filem yang dibintangi Fauziah Dato' Ahmad Daud dan Jamal Abdillah itu telah mencapai kutipan Box Office dan sehingga hari ini jeritan 'Azura' melalui lagu soundtrack yang dinyanyikan Hero filem ini dikenali.

alt

Lantas, Pengarah Drama dan Filem Aziz M.Osman mengambil langkah berani memberi nafas baru melalui Filem tersebut dengan mengeluarkan sebuah Filem yang diberi judul 'Azura 2012'. Fiem Adaptasi ini dengan memberi sentuhan dan plot cerita yang bersesuaian dengaan peredaran minda dan plot cerita baru ini memberi ruang kepada 2 bintang yang sedang menempa nama di persada perfileman iaitu Shahz Jaszle dan Neelofa selaku pemegang watak utama.

Sememangnya filem ini mempersembahkan jalan cerita yang agak mencabar dan mampu menyentuh perasaan penonton. Jikalau tidak, tidak mungkin hampir kesemua masyarakat mengingati filem ini sehingga kini malah generasi yang lebih muda dari filem ini sekalipun tahu akan filem ini.

alt

Aziz M.Osman telah mengambil risiko besar dengan mengadaptasi sebuah Filem Blockbuster diilhamkan seorang Pengarah Vateran Deddy M. Borhan. Aziz bakal berdepan dengan satu perbandingan besar malah ianya telah menjadi bualan mulut masyarakat yang meminati filem-fiem tempatan.

Namun, terlalu awal untuk membuat sebarang kesimpulan mengenai hal ini. Melihat dari sudut pandang preview Filem ini di Laman Youtube, sememangnya ada tarikan yang tersendiri. Malah Fauziah Ahmad Daud sendiri turut diundang menyumbang lakonan di dalam Filem tersebut.

Nantikan tayangan Filem Azura 2012 di pawagam pada 2 Februari 2012.

Tiada ulasan: