Rabu, 16 Mac 2011

Snap yakin letak 40 calon cabar BN di Sarawak

BERNAMA

SIBU – Parti Nasional Sarawak (Snap) mungkin terlalu yakin dengan berhasrat meletakkan 40 calonnya menentang Barisan Nasional (BN) yang kebanyakkannya di kawasan pilihan raya luar bandar pada pilihan raya negeri Sarawak ke-10 yang akan diadakan dalam masa terdekat.

Ketua Pemuda PRS Mong anak Dagang berkata kepimpinannya jelas sangat teruja untuk membuktikan nilai, kekuatan dan penerimaan parti di kalangan masyarakat Dayak.

Beliau berkata SNAP diberikan kehidupan baru apabila Mahkamah Rayuan memutuskan tidak membatalkan pendaftarannya pada Jun tahun lepas.

“Pemimpinnnya fikir kekuatan parti masih ada di akar umbi walaupun ada krisis kira-kira lapan tahun sebelum keputusan itu diperoleh,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

PRS, Mong berkata bingung dengan keputusan untuk bertanding dalam kawasan pilihan rayanya termasuk presidennya Datuk Seri Dr James Jemut Masing di Balleh.

Semalam Presiden Snap Edwin Dundang Bugek mengumumkan nama-nama 16 daripada 40 calonnya untuk bertanding pada pilihan raya itu.

Tiada ulasan: