Ahad, 8 Oktober 2017

Jabatan Pendidikan tolak program ‘Pulau Pinang dan DAP’ di sekolah

 
Pengarahnya, Shaari Osman memberitahu Sinar Harian yang beliau ada menerima surat permohonan tetapi ia "tidak lengkap".


Shaari-Osman_joshua-woo_jppp600

GEORGE TOWN: Jabatan Pendidikan Pulau Pinang menolak permohonan sekumpulan orang perseorangan yang mahu mengadakan acara “Pulau Pinang dan DAP” tahun depan susulan acara “Umno dan Merdeka” di sebuah sekolah di Putrajaya.

Pengarahnya, Shaari Osman memberitahu Sinar Harian yang beliau ada menerima surat permohonan tetapi ia “tidak lengkap”.

“Ya, saya baru menerima surat tersebut dan telah melalui kandungannya. Surat itu juga tidak lengkap kerana ia tidak mempunyai tandatangan pemohon.

“Saya ingin mengesahkan yang kita tidak akan membenarkan apa-apa aktiviti yang ada elemen politik diadakan di negeri ini,” kata beliau.

Dalam apa yang disifatkan sebagai 1 ejekan susulan acara bertema Umno di Putrajaya, Joshua Woo DAP dan 7 yang lain telah menulis kepada jabatan itu untuk mengadakan acara bertemakan DAP pada tahun depan.

Beliau berkata acara itu dicadangkan untuk diadakan Mac depan apabila pembangkang akan meraikan ulang tahun ke-10 pemerintahan di Pulau Pinang.

Woo berkata ia bukan untuk meraikan DAP tetapi hanya bagi mengiktiraf kemajuan pesat yang dialami oleh kerajaan dalam tempoh 10 tahun pemerintahan pembangkang dan sejarah negara.

Beliau menegaskan acara yang dicadangkan itu dirancang untuk diadakan dalam kapasiti peribadi bersama dengan 7 yang lain, bukannya DAP.

Tiada ulasan: