Jumaat, 19 Ogos 2016

RUU355: Pemuda PAS Klang bertemu Ahli Parlimen Klang

HARAKAHDAILY 




 

KLANG: Dewan Pemuda PAS Kawasan Klang menerusi Ketua Pemudanya Saiful Rizal Saidon dan Exco DPP Klang mengadakan pertemuan bersama Ahli Parlimen Klang, Charles Santiago di pejabatnya malam tadi.

Dalam pertemuan tersebut Pemuda PAS Klang menerangkan apa yang terkandung di dalam RUU 355 yang akan di bentang di Dewan Parlimen pada sidang yang akan datang.

Hasil daripada perbincangan dan penerangan yang diberikan ia menghasilkan satu natijah dan keputusan yang positif berkenaan Pindaan Rang Undang-undang Akta 355 itu.

Pemuda PAS Klang yakin dengan adanya penjelasan dan sesi soal jawab dapat memberikan pemahaman dan penerangan yang lebih jelas malah ia disambut baik oleh Ahli Parlimen DAP itu.

Beliau turut menjemput Pemuda PAS Klang mengadakan pertemuan sesi yang kedua sebelum pembentangan pada bulan Oktober nanti.

Perkara lain turut di maklumkan dalam pertemuan tersebut antaranya isu infrastruktur jalan raya di Pulau Indah yang menghubungkan Pelabuhan Klang dan Pelabuhan Barat yang mana faktor keselamatan penduduk di sekitar kawasan Pulau Indah juga pekerja pelabuhan dan industri yang menjadi pintu masuk utama dagangan ke Malaysia.

Hasil tinjauan yang dibuat mendapati bahawa kerosakan permukaan jalan yang teruk, kesan daripada  kenderaan berat dan hanya beberapa lampu jalan yang berfungsi sepanjang 9 Kilometer perjalanan pergi dan balik menyebabkan keselamatan terutama sekali penunggang motosikal tidak terjamin.

Maklum balas yang diterima dalam pertemuan tersebut adalah jawapan daripada pihak Jabatan Kerja Raya yang memaklumkan kemalangan tetap akan berlaku sama ada jalan itu di baiki ataupun tidak .

Turut dimaklumkan dalam pertemuan tersebut adalah isu rumah perjudian, warga asing dan kedai menjual arak yang semakin membiak di merata tempat yang juga tidak disenangi oleh Ahli Parlimen tersebut.

Pemuda PAS Klang akan tetap komited memperjuangkan nasib rakyat dari masa ke semasa membantu masyarakat dan ruang kerjasama akan tetap disalurkan agar masyarakat dapat menjalankan aktiviti harian dengan selamat dan sejahtera. – HARAKAHDAILY 

Tiada ulasan: