Selasa, 8 September 2015

Bajet 2016 Malaysia : Ketua Ekonomi Alliance Bank Mahukan Projek Baru dan Baru Lonjak Ekonomi Malaysia!


Bajet 2016 Malaysia 



Bajet 2016 Malaysia : Ketua Ekonomi Alliance Bank Mahukan Projek Baru dan Baru Lonjak Ekonomi Malaysia!

Pembentangan Bajet 2016 akan dibentangan tidak lama sahaja lagi. Satu demi satu permintaan dan keperluan perlu disaring dalam pada masa sekarang ini bagi memberikan satu lonjakan kepada ekonomi Malaysia untuk 12 bulan yang akan datang.

Dan Ketua Ekonomi dari Alliance Bank, Manokaran Mottain telah tampil berkongsi beberapa kajian dan pemerhatianyang boleh dimuatkan dalam pembentangan Bajet 2016 Malaysia.

 

Bajet 2016 Malaysia Perlu Tangani Masalah Ini!

  1. Belanja rakyat Malaysia sangat lemah selepas GST
  2. Pertumbuhan eksport lemah pada ketika ini termasuklah harga petroleum yang rendah dan juga harga komoditi juga lemah
  3. Permintaan yang lemah daripada negara luar memberikan kesan kepada eksport Malaysia pada ketika ini

Dan Manokaran Mottain merasakan hanya pembentangan Bajet 2016 Malaysia yang boleh membantu sedikit sebanyak melonjakkan semula pertumbuhan ekonomi Malaysia selepas ini yang mana beliau amat berharap akan ada pengumuman projek mega baru yang disertakan dengan penerangan yang lebih jelas dan terperinci di mana termasuklah dalam Rancangan Malaysia ke 11 sekarang ini.

P/S : Hakikatnya BNM telah menggunakan sekitar 30 bilion untuk selamatkan duit ringgit Malaysia daripada terus jatuh, hakikatnya kejatuhan nilai ringgit Malaysia semakin kejam apabila mencatatkan pagi ini apabila ia berada pada paras RM4.34 untuk setiap satu dolar Amerika. Ermmmm…..Pray4Malaysia!


Tiada ulasan: