Khamis, 29 Ogos 2019

Artis baru disyaki kasari lelaki Bangladesh direman

MALAYSIAKINI

   

Seorang penyanyi baru direman selama empat hari mulai semalam selepas disyaki mengasari seorang pekerja stesen minyak di Ampang, Selangor.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, ACP Noor Azmi Yusoff, berkata artis berusia 21 tahun itu - yang turut dikenali sebagai pencipta lagu - sedang direman sehingga Ahad ini.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan, iaitu kesalahan menghalang penjawat awam menjalankan tugas; dan Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana dengan sengaja menyebabkan kecederaan," katanya dipetik Sinar Harian.

Menurut Noor Azmi, mangsa ialah lelaki rakyat Bangladesh yang juga merupakan penjaga stor di stesen minyak berkenaan.

Katanya dikatakan kejadian ketika lelaki terbabit - yang berusia 28 tahun - menyusun barangan di kaunter apabila didatangi suspek yang ingin membeli sesuatu.

"Semasa lalu di sebelah mangsa, suspek tiba-tiba bertindak menumbuk dada lelaki berkenaan selain menarik baju dan memaki-hamunnya perkataan tidak senonoh," katanya.

Menurutnya, kira-kira lima minit kemudian, peronda polis (MPV) tiba di lokasi kejadian dan memperkenalkan diri sebagai polis sebelum meminta meminta kad pengenalan suspek dan rakannya di dalam kereta.

Bagaimanapun, kata Noor Azmi, artis terbabit enggan memberikan kerjsama sebaliknya dengan nada marah mempertikaikan tindakan polis memeriksa dirinya dan meminta kad pengenalan.

"Susulan itu, penyanyi terbabit telah ditahan bagi bantu siasatan," katanya.


Tiada ulasan: