Isnin, 27 Februari 2017

Ahmad, Muhammad mahu ucap terima kasih kepada Raja Salman

ANTARAPOS.COM
 
Post Pic
 
 
SHAH ALAM: Pasangan kembar Siam yang pernah menjadi tumpuan satu ketika dulu, Ahmad dan Muhammad Rosli, bertuah kerana terpilih menyambut kunjungan delegasi Arab Saudi ke Universiti Sains dan Pengurusan (MSU) di sini, hari ini. 
 
Sungguhpun hasrat untuk bertemu Raja Arab Saudi, Raja Salman Abdulaziz Al-Saud mungkin tidak dapat direalisasikan, namun pasangan kembar itu cukup gembira atas kunjungan delegasi negara berkenaan. 
 
"Kami gembira dan pada masa sama terkejut kerana dimaklumkan oleh pensyarah supaya bersedia untuk menerima kunjungan delegasi Arab Saudi ke universiti hari ini," kata mereka dipetik mStar Online. 
 
Difahamkan MSU menerima kunjungan lapan delegasi Arab Saudi pada tengah hari ini untuk membincangkan mengenai kerjasama dalam bidang pengajian tinggi antara kedua-dua negara.
 
Ketika ditanya oleh delegasi Arab Saudi itu mengenai pesanan kepada Raja Salman, Ahmad berkata, mereka mahu bertemu dengan Raja Arab Saudi tersebut selain teruja dengan kehadiran beliau ke Malaysia.
 
Ahmad berkata, mereka mahu bertemu dengan Raja Salman kerana ingin mengucapkan terima kasih di atas bantuan Arab Saudi yang berjaya memisahkan mereka 15 tahun lalu.
 
"Kami pernah berjumpa dengan Raja Abdullah sebelum ini namun jika diberi peluang bertemu Raja Salman, kami mahu ucap terima kasih sekali lagi," kata Ahmad.
 
Ahmad dan Muhammad, sebelum ini mendapat perhatian ekoran dilahirkan dengan satu badan, serta berkongsi hati dan dubur, selain mempunyai tiga kaki.
 
Kedua-duanya berjaya dipisahkan menerusi pembedahan di Hospital King Fahd National Guard, Arab Saudi pada September 2002, atas biaya Putera Mahkota Arab Saudi ketika itu, Putera Abdullah Abdul Aziz iaitu abang Raja Salman.
 
 

Tiada ulasan: