Selasa, 28 Februari 2017

PAS Sudah Jangka Dipinggir Pakatan Harapan Di Selangor




KUALA LUMPUR – Ketua Penerangan Pas, Nasruddin Hassan mendedahkan mereka sudah menjangkakan Pakatan Harapan (PH) membuat pembahagian kerusi secara senyap-senyap di belakang dengan meminggirkan parti Islam itu.

Nasruddin berkata, Pas sudah bersedia dengan sebarang kemungkinan dan mempunyai strategi lain dalam usaha memenangi kerusi yang akan mereka tandingi nanti secara bersendirian di Selangor.


“Kita dah jangka pun mereka akan merancang sesuatu tanpa kita (Pas) tapi kita tak terkesan pun malah kita juga ada strategi lain untuk menang di mana-mana tempat di Selangor,” kata Nasruddin.

Nasruddin mengulas mengenai pendedahan di mana PH dikatakan mengadakan rundingan secara tertutup antara keempat-empat parti dalam pengagihan kerusi Dewan Undangan Negeri di Selangor.

Dalam rundingan berkenaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) diberikan paling banyak kerusi iaitu sebanyak 18 kerusi diikuti DAP 15 kerusi, manakala parti pimpinan Mohamad Sabu, Parti Amanah Negara (PAN) menerima 14 kerusi.

Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) pula diberikan sembilan buah kerusi.

Bagaimanapun, Nasruddin berkata, perkara itu tidak akan melemahkan Pas, sebaliknya mereka akan berusaha menambah bilangan kerusi yang akan ditandingi dibawah tiket blok pembangkang mereka sendiri.

“Pas akan meneroka beberapa kawasan baru yang majoritinya adalah bangsa Melayu untuk bertanding di situ di bawah tiket Gagasan Sejahtera.

“Lagipun kerajaan Pakatan Rakyat hanya wujud disebabkan kita nak jaga mandat yang diberi oleh rakyat, tapi bila bertanding nanti kita bukan kerajaan Pakatan Rakyat dah, kita akan fikir untuk parti pula,” katanya. – MalaysiaGazette

Tiada ulasan: