Rabu, 30 Disember 2015

DIVIDEN ASB RENDAH - INI SEMUA SALAH MAHATHIR!!

shahbudindotcom


 
 
 
Beberapa hari lalu ada penjenguk blog ini yang bertanyakan mengenai dividen dan bonus ASB bagi tahun ini yang mereka dakwa agak lambat diumumkan berbanding tahun-tahun sebelumnya.

Bagaimanapun, hari ini baru diumumkan oleh PNB bahawa dividen bagi ASB bagi tahun berakhir 31 Disember 2015 ialah sebanyak 7.25 sen beserta bonus 0.50 sen seunit.

Berdasarkan rekod perbandingan dengan tahun-tahun sebelumnya yang tersebar luas di alam maya, didapati bahawa dividen dan bonus tahun ini adalah yang terendah sejak 1990.

Ini semua adalah salah Tun Mahathir, buat apa dulu diwujudkan ASB, Proton, Lebuhraya Utara Selatan, ERL dan segala macam lainnya?

Disebabkan adanya ASB menyebabkan setiap hujung tahun orangramai hanya sibuk ingin tahu tentang dividen dan bonusnya saja?
 
 
 
 
Bukankah lebih senang jika tiada ASB?

Malah disebabkan adanya Proton, semua masalah dan kerugiannya adalah salah Tun Mahathir.

Disebabkan perjanjian tol dan ERL dibuat ketika Tun Mahathir berkuasa, semua masalah dan beban kenaikan yang berlaku sekarang juga adalah salah beliau.

Dividen dan bonus ASB yang rendah tahun ini dan terendah dalam sejarahnya tidak syak memang salah Tun Mahathir, bukankah lebih baik jika beliau tidak mewujudkannya dulu?

Maka, tiadalah perbandingan tinggi atau rendah dividen serta bonusnya.

Di zaman Najib ini, semuanya salah Tun Mahathir!!


Tiada ulasan: