Sabtu, 18 Ogos 2012

“Abby terasa hati pada Ustaz Azhar?” terhangat

Harakahdaily,

KUALA LUMPUR: Satu peristiwa Abby Abadi ketika menghadiri program agama yang melibatkan Ustaz Azhar Idrus (UAI) sebagai panel utama  paparan blog http://addin77.blogspot.com ialah artikel paling popular di Facebook dan Twitter Harakahdaily bagi minggu ke-33.

 Di tangga kedua, berita mengenai blog yang menggunakan foto-foto lucah yang entah dikutip dari mana bagi membohongi umat manusia bahawa itu program yang dibenarkan oleh kerajaan PAS Kedah.

Kenyataan Lim Guan Eng pada sebuah keratan akhbar mengenai hudud bahawa DAP tidak akan sesekali menghasut rakyat bukan Islam untuk menentang hudud dan bersikap membenci Islam dan DAP bukan parti anti Islam sebagaimana yang dituduh oleh sesetengah pihak yang dipaparkan blog http://batuvskayu.blogspot.com pula menduduki tangga ketiga.

Berita Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan (DPPNK) meminta bekas Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharuddin Mat Isa menyatakan pendiriannya dengan jelas samada masih ingin bersama PAS atau membawa haluan yang bertentangan dengan kehendak parti ekoran kenyataannya menyuruh PAS keluar daripada Pakatan Rakyat kerana DAP menolak hudud pula menduduki tangga keempat.

Di tangga kelima, ialah berita mengenai bagaimana Madrasah Al-Najmiah atau Pondok Geting yang hanya mempunyai 25 orang murid mendapat sumbangan RM2 juta dari Jabatan Pembangunan Persekutuan setelah guru pondoknya, Abdullah Sa'amah membuat kenyataan bahawa DAP adalah kafir-harbi minggu lalu.

Berikut ialah 10 artikel terhangat Facebook dan Twitter Harakahdaily bagi minggu, 12 Ogos hingga 18 Ogos, 2012.

1
Abby Abadi terasa hati bila ditegur Ustaz Azhar Idrus?
2
Fitnah maha dahsyat blogger Umno Kedah
3
Malunya aku bila LGE cakap seperti ini !!
4
Pemuda PAS Ktan minta Nasharuddin lepas MP Bachok
5
Pelajar hanya 25 tetapi dapat RM2 juta
6
PAS, Ustaz Azhar Idrus dan artis
7
Leman Raja Lawak kena banyak belajar.
8
Pertemuan sulit yang terbuka di Sabah
9
PRU13: Najib tertekan, perisik lapor peralihan kuasa
10
Hudud: Mengapa tidak tegur Abdullah Saamah?

Tiada ulasan: