Sabtu, 28 Februari 2009

Laporan Umum SPRM berkaitan judi

Mohd Basir Abdullah


LAPORAN SECARA UMUM

Kepada:
Ketua Pengarah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Datuk

Saya merayu kepada Datuk, gunakan kuasa yang telah diberi untuk menyiasat laporan saya ini. Saya berikan fakta secara umum:

Bagaimana dan siapa yang telah salah guna kuasa sampaikan Negara Islam ini dilanda tsunami JUDI?

Baagaimana boleh ada tiga syarikat judi di bawah ini diberikan lesen.

- Magnum
- Toto
- Dama Cai

Dalam tujuh hari seminggu ada 9 cabutan empat nombor ekor. Dalam setahun 365 hari ada 480 cabutan. Adakah unsur rasuah dalam cabutan judi?

Saya selaku rakyat yang beragama Islam berasa cemas dengan keadaan ini bukan sahaja kerana negara ini Negara Islam dan judi haram di sisi Islam, tetapi mungkinkah ada unsur tidak sihat dalam kelulusan cabutan yang begitu banyak?

Majoriti rakyat Melayu Islam, Menteri Kewangan yang meluluskan cabutan juga adalah Melayu Islam.

Di sini, tentu ada unsur sogokan kerana terlalu mudah judi empat ekor ini mendapat kelulusan cabutan yang begitu banyak.

Sekian, dan saya minta siasatlah aduan saya ini.

Saya, Mohd Basir Abdullah, Pengerusi D' N.A.B boleh dihubungi di talian 019-6705730 atau melalui e-mel mohamad.basir@yahoo.com.Alamat email ini telah dilindungi dari spam bots, anda perlukan Javascript enabled untuk melihatnya _

Tiada ulasan: