Sabtu, 24 November 2018

G3 ISYTIHAR PERANG, MAHU HANCURKAN ‘BANGSA DAP’




Gagasan Kuasa Tiga (G3) yang secara rasminya ditubuhkan hari ini mengisytiharkan ‘perang’ dan akan menghancurkan ‘bangsa DAP’ kerana membawa ancaman terhadap orang Melayu, Islam di Malaysia.

Penasihat Kehormat G3, Datuk Azwanddin Hamzah, berkata penubuhan gabungan itu bukan bersifat rasis, sebaliknya bertujuan menjaga kepentingan Perlembagaan Persekutuan.

Beliau turut memberi amaran kepada ‘bangsa DAP’ dan pemimpin parti itu termasuk yang memegang jawatan sebagai menteri supaya jangan sesekali mengganggu Perlembagaan Persekutuan.

“Jangan cuba kacau perlembagaan negara, jangan ambil hak orang Melayu (seperti terkandung dalam perlembagaan), jangan kacau raja-raja Melayu.

“Kami tidak rasis, malah raka-rakan kami, jiran kami ramai dari kalangan orang-orang Cina, malah ada ahli perniagaan berbangsa Cina yang bersama kami, tetapi kami anti terhadap ‘bangsa DAP’ yang rasis dan kurang ajar,” katanya dalam sidang media di Pandan, pada Rabu.

Sementara itu, Pengerusi G3 yang menggabungkan 53 pertubuhan badan bukan kerajaan (NGO) Raggie Jessy berkata, mereka menjadi benteng bagi menyekat sebarang usaha untuk mencabar Perlembagaan Persekutuan, khususnya membabitkan Melayu, Bumiputera, Islam dan raja-raja Melayu.

Dengan mengambil isu ratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) sebagai contoh, Raggie menyifatkan ia agenda tersembunyi DAP bagi menghapuskan hak istimewa orang Melayu, Islam di negara ini.

“Orang Melayu terlepas pandang, isu ICERD yang dibawa oleh Lim Guan Eng dan Lim Kt Siang ini. Kit Siang dia bapa perkauman di negara ini. Bawa agenda ala-ala Zionis di negara ini.

“ICERD ini isu agama, di negara kita ia istimewa sedikit, apabila Melayu sudah pastinya beragama Islam. Jadi ICERD ini adalah satu bentuk diskriminasi kaum yang berkaitan dengan kedudukan Islam di negara ini berdasarkan artikel 121 (a)…Isu ini berkaitan dengan agama,” katanya.


Tiada ulasan: