Ahad, 9 Oktober 2016

Teresa Kok fail semakan kehakiman batalkan perintah naikkan caj parkir

THE MALAYSIAN TIMES


Teresa-Kok


KUALA LUMPUR: Anggota Parlimen Seputeh Teresa Kok Suh Sim dan Presiden Persatuan Pengguna Selangor dan Wilayah Persekutuan Mohd Yusof Abdul Rahman memfailkan permohonan kebenaran semakan kehakiman untuk membatalkan perintah menaikkan caj parkir.

Kok dan Mohd Yusof memfailkan permohonan itu menerusi Tetuan S.N. Nair & Partners di pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi, di sini hari ini.

Mereka selaku pemohon menamakan Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, Datuk Bandar Kuala Lumpur Datuk Mhd Amin Nordin Abdul Aziz dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) sebagai responden pertama hingga ketiga.

Dalam afidavit sokongannya, mereka menuntut satu deklarasi bahawa kenaikan caj parkir yang dikenakan adalah terlampau dan tidak munasabah, terlampau tinggi dan membebankan orang ramai.

Selain itu, mereka mendakwa kenaikan caj dilaksanakan oleh responden juga telah gagal mengambil kira keadaan sistem pengangkutan awam yang masih belum sempurna dan tidak meliputi kebanyakan kawasan terutamanya di pinggir bandar.— BERNAMA

Tiada ulasan: