Selasa, 27 Oktober 2015

Mangsa pendiam, kurang bercampur

 
 
Mangsa pendiam, kurang bercampur
Bapa Intan Suraya (duduk dua,kanan) bersama rakan-rakan mangsa mendengar bacaan talkin selepas majlis pengkebumian.
 
 
BAYAN LEPAS​ - "Pemergian Intan Suraya satu kehilangan besar buat kami," demikian luahan rakan-rakan mangsa pembunuhan di sebuah ​rumah ​pangsa​ di Bandar Baru, Teluk Kumbar, di sini, semalam.

Menurut mereka, walaupun mangsa seorang pendiam namun tidak lokek dengan senyuman selain akhlaknya yang cukup disenangi oleh guru dan rakan sekelas.

Muhd Nabil Ikwan, 17, seperti tidak percaya nasib yang menimpa rakan sekolahnya itu dan menganggap apa yang dilakukan oleh suspek sebagai kejam dan tidak perikemanusiaan.

Beliau berkata, Intan Suraya seorang pelajar yang baik selain mempunyai perwatakan pendiam walaupun jarang bergaul dengan pelajar lain.

"Intan adalah pelajar yang baik dan tidak banyak menimbulkan masalah di dalam kelas​. Dia juga kurang bercakap dengan kawan-kawan sekelas kecuali perkara perlu sahaja," ​katanya.

Siti Syazwana Shaid,17, berkata, Intan Suraya jarang untuk berkongsi masalah kecuali dengan kawannya yang rapat sahaja.

"Kami semua tidak tahu masalah sebenar​nya kerana Intan ​Suraya hanya menceritakan masalah kepada kawan​ tertentu," ​katanya.

Nur Amira Mazlan, 17, berkata, sebelum kejadian,tiada sebarang perubahan sikap ditunjukkan oleh​nya.

Kali terakhir berjumpa dengan mangsa ketika sesi persekolahan ​minggu lalu ​dan tidak menyangka itu adalah perjumpaan untuk kali terakhir.

"Perkara yang menimpa Intan Suraya amat mengejutkan kami semua,​dan seorang sahabat saya akan sentiasa mendoakan yang terbaik buatnya di sana,"​ katanya.

Tiada ulasan: