Rabu, 5 November 2014

PAS sokong Himpunan Rakyat 7 November

MUHAMMAD FAIZAL


KUALA LUMPUR: PAS hari ini menyatakan sokongan penuh terhadap penganjuran Himpunan Rakyat di KLCC, 7 November ini bagi membantah dasar kerajaan yang menekan rakyat.

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu memberitahu pemimpin PAS akan turun bersama NGO dan aktivis mahasiswa bagi menjayakan himpunan tersebut.

"Kita akan bersama-sama dengan NGO serta mahasiswa sebagai sokongan kita sebagai membantah dasar kerajaan yang menekan hidup rakyat," katanya.

Sementara itu Ketua Pemuda PAS Malaysia Suhaizan Kaiat pula menyeru agar Pemuda PAS seluruh negara dan anak muda turut hadir bersama menyertai himpunan itu nanti.

"Ia amat penting bagi kita mengekalkan momentun rakyat untuk terus memprotes tindakan kerajaan yang berterusan menindas rakyat serta tidak mempeduli kesusahan rakyat di bawah," jelas beliau.

Dalam pada itu, Gerakan Turun Kos Sara Hidup (TURUN) selaku penganjur bersama memaklumkan himpunan tersebut akan bermula sejurus selesai solat Jumaat di Masjid Assyakirin dan kemudian berarak ke KLCC.

Jurucakapnya, Azan Safar berkata setakat ini lebih 30 NGO dan parti politik, antaranya Gamis, PMUM, SAMM, SUARAM, Persatuan Anak Peneroka Felda (Anak), Pertubuhan Anak muda Bersama Ulama atau Panglima, Bantah GST dan Pemuda Pakatan Rakyat sudah menyatakan komitmen untuk bersama.

"Himpunan ini memberi fokus kepada protes kenaikan harga minyak, bantah GST dan solidariti buat penduduk Kampung Chubadak Tambahan yang diroboh sebelum ini.

"Kita mengharapkan sokongan padu diberikan seluruh rakyat terhadap himpunan ini sebagai tanda sokongan kita atas keperitan yang dihadapi rakyat," katanya.-HARAKAHDAILY

Tiada ulasan: