Isnin, 10 November 2014

PAS: Calon Timbalan Speaker DNS ‘seorang peguam’

Oleh: Naeem Raffi


SHAH ALAM: PAS Selangor hari ini mengesahkan mereka akan menghantar seorang calon bagi mengisi jawatan timbalan speaker bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor.

Pesuruhjaya PAS Selangor Iskandar Samad berkata calon berkenaan telah menerima pencalonannya dan bakal diundi ketika sidang DUN 24 November depan.

dnsBagaimanapun, pihaknya enggan mendedahkan calon berkenaan dan hanya membayangkan calon berkenaan adalah seorang peguam.

“Calon telah terima (pencalonan itu), saya juga telah menandatangani pencalonan dan keputusannya terpulang kepada Dewan (DNS).

“Pencalonan ditutup hari ini dan calonnya seorang peguam,” katanya.

Iskandar berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas Majlis Perhimpunan Bulanan Jabatan-Jabatan Kerajaan Negeri Selangor di Bangunan SUK di sini, hari ini.

Perkara tersebut turut disahkan Dato’ Menteri Besar , Mohamed Azmin Ali dan beliau berkata pencalonan itu ditutup hari ini.

Kerusi Timbalan Speaker DUN Selangor kosong berikutan penyandangnya Adun Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad, meletakkan jawatan bagi membolehkan beliau dilantik sebagai Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor (Exco).EZY

Tiada ulasan: