Khamis, 27 Mac 2014

PRK Balingian: PAS sasar tingkat undi Pakatan Rakyat


HARAKAHDAILY 


MUKAH: Jabatan Pilihanraya PAS Negeri Sarawak yang diketuai Mohd Fizuan Zaidi meneruskan gerak kerja kempen pilihan raya kecil (PRK) Dun Balingian bermula hari penamaan calon dan dipertingkatkan lagi dengan kehadiran jentera PRK Kajang yang berakhir minggu lalu.

Bendahari PAS negeri, Mohd Azwani Abdul Rani berkata, fokus PAS adalah di beberapa UPU seperti Judan, Tellian dan Litong yang majoriti pengundi adalah Melayu Melanau.

Untuk rekod, katanya undian bagi UPU itu amatlah rendah bagi calon Pakatan Rakyat sebelum ini sama ada semasa pilihan raya negeri 2011 dan PRU 2013 dengan undi kurang lima peratus daripada jumlah pengundi.

“Sasaran Pakatan dalam PRK Balingian kali ini ialah meningkatkan peratusan undi Pakatan kepada 30 peratus,” ujarnya dalam satu kenyataan di sini.

Justeru, jelasnya PAS negeri mengadakan beberapa program seperti tahlil, ceramah kelompok dan pertandingan dart.

Menurutnya, dengan calon anak tempatan yang dikenali ramai, berkeperibadian baik, serta sentimen peralihan kuasa kepada Ketua Menteri baru yang masih baru di Mukah dan Balingian, potensi itu mampu dicapai.

“Setakat ini lebih 40 jentera tempatan dari Bintulu, Kakus, Miri, Sibu, Tupong dan Petrajaya hadir membantu gerek kerja JPRK Mukah serta rakan Pakatan di samping kehadiran pimpinan PAS Pusat diketuai Timbalan Presiden dan Pengarah Jabatan Pilihanraya Pusat, Pemuda dan Muslimat,” jelasnya.

Sehubungan itu, katanya kepada yang berhajat menyumbang kepada jentera PAS Sarawak boleh berhubung dengan beliau atau menyalurkan melalui akaun Bank Islam 11013010023984.

Share on Myspace

Tiada ulasan: