Rabu, 4 September 2013

Plakad '20 sen jer, BR1M kan ado' hiasi flashmob

Harakahdaily,




KUALA LUMPUR: Lebih 20 orang anak muda semalam berbaris di persimpangan empat Sentul berdekatan dengan stesen minyak, mengadangan flashmob ekoran kenaikan harga minyak yang diumum kerajaan kelmarin.

Flashmob anjuran Dewan Pemuda PAS Batu itu mendapat sambutan memberangsangkan walaupun berlangsung dalam suasana hujan lebat.

Pada Flashmob itu, mereka membawa beberapa placard dan kain rentang antaranya tertulis "Najib Botakkan Rakyat", "Janji Dicapati", "1Malaysia Minyak Naik", dan "20 sen jer, BR1M kan ado".

Ianya sebagai mesej langsung dan sinis memprotes terhadap tindakan kerajaan yang mengumumkan secara mengejut kenaikan harga minyak dalam suasana rakyat sudah sedia terbeban dengan kenaikan barangan keperluan lain.

Menyahut dan menyokong mesej yang dibawa oleh flasmob itu, pengguna jalan raya membunyikan hon dan ada yang lantang bersuara meluahkan rasa tidak puas hati mereka terhadap kenaikan harga minyak.

Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Batu, Nurul Islam Mohamed Yusoff berkata, pemuda akan terus menyatakan bantahan berhubung perkara itu dari semasa ke semasa.

"Kita akan bersama-sama Dewan Pemuda PAS Malaysia dalam beberapa siri program bantahan kenaikan harga barangan ini," katanya.

Tiada ulasan: