Rabu, 23 Mac 2011

Polis Tidak Akan Menyiasat Laporan Anwar



MSO

[kemaskini] Polis DiRaja Malaysia menubuhkan unit khas untuk menyiasat video lucah yang membabitkan tokoh politik. Perkara ini diumumkan oleh Ketua Polis Negara lewat petang ini. Wah nampaknya cekap polis kali ini. Adakah penyegeraraan ini mengasihkan apa yang saya bayangkan bahawa pendedahan video berkenaan ada agenda tertentu? Kita tunggu lagi.

Iya saya yakin berpandukan sejarah masa lampau polis tidak akan segera menyiasat laporan Anwar berhubung pendedahan vido lucah yang dikatakan membabitkan dirinya. Mungkin alasan seperti mana digunakan spekaer dewan rakyat, perkara itu bukan perkara perlu disegerakan.

Hari ini dengan ditemani kira-kira 100 orang penyokong termasuk pemimpin PKR dan Pas Anwar telah membuat laproan polis di Balai Polis Dang Wangi. Anwar menyifatkan pendedahan itu untuk melenyapkan kerier politiknya.

Kenapa saya berkata demikian kerana tidak mungkin untuk polis menyiasat sesutau perbuatan atau kegiatan yang dilakukan sendiri. Anwar membayangkan pendedahan itu tidak mungkin berlaku kalau bukan melibatkan Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri.

Seperti mana saya katakan sebelum ini, andaian itu tepat dan benar sekali. Kalau kerja busuk dan jijik itu tidak mendapat restui pihak berkuasa tidak mungkin ianya dilakukan di Carcosa Sri Negara?

Walhasil balik asal laporan Anwar itu akan tinggal laporan sahaja kecuali pihak konspirator sudah mengatur pelan agar mereka disiasat polis untuk membolehkan mereka mendedah apa yang masih menjadi misteri itu. Makanya kita tunggu dan lihat.

Tiada ulasan: