Ahad, 27 Ogos 2017

Najib Menegur Pemimpin BN Mengabaikan Pengundi Ketika Berkuasa

Liya S.
 
 najib


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata, dengan betul, pemimpin perlu hadir di kawasannya, terutama pada hujung minggu, untuk memeriksa keperluan dan kesejahteraan pengundi yang kurang bernasib baik seperti penduduk kampung, pesawah dan penoreh getah.

Rakyat perlu menilai bekas pemimpin oleh perbuatannya apabila beliau berkuasa, bukan dengan janji-janji dia membuat sebagai ahli pembangkang.

Najib dipetik bekas pemimpin Barisan Nasional (BN) yang merupakan tempat untuk ditemui pada hujung minggu apabila mereka berkuasa, tetapi kini menjanjikan bulan dan bintang-bintang sebagai pemimpin pembangkang.

“Ada pemimpin yang sentiasa keluar dari negeri atau keluar dari negara ini untuk bersama dengan keluarga mereka pada hujung minggu.

“Saya pernah menjadi Menteri Besar, dan hujung minggu adalah masa yang penting untuk pergi ke padang untuk bertemu rakyat, dan bergaul dengan mereka untuk memahami nasib dan kehendak mereka.

“Walaupun Perdana Menteri, saya jarang mempunyai masa untuk keluarga saya kerana saya akan berkeliling di seluruh negara, walaupun pada hari Sabtu dan Ahad, untuk memenuhi rakyat.

“Sama seperti hari ini, apabila saya terbang sepanjang jalan di sini untuk bertemu rakyat Sik. Malam ini, saya akan bertemu rakyat di Pulau Pinang, sebelum pulang ke memeriksa rakyat di kawasan saya (Pekan, Pahang),” katanya katanya dalam ucapan perasmian persidangan perwakilan Umno bahagian Sik.

Walaupun Najib tidak menyebut mana-mana pemimpin dengan nama, ia difahami bahawa beliau merujuk kepada bekas Menteri Besar Datuk Seri Mukhriz Mahathir, yang meletakkan jawatan pada Februari tahun lalu selepas kehilangan sokongan daripada pemimpin-pemimpin Umno di negeri ini.


Tiada ulasan: