Selasa, 29 Ogos 2017

Mohd Hafidz Rizal Dipecat Sebagai Ketua Pemuda PKR Kelantan

Liya S.

pkr


Dr Mohd Hafidz Rizal Amran telah dipecat sebagai ketua Pemuda PKR Kelantan yang berkuatkuasa serta-merta, menurut ketua belia itu sendiri dalam jawatan dalam akaun Facebooknya.

Beliau berkata beliau dimaklumkan mengenai pemecatan oleh Ketua Pemuda PKR Nik Nazmi Nik Ahmad menerusi mesej WhatsApp.

“Saya menerima mesej WhatsApp dari YB Nik Nazmi Nik Ahmad pada pukul 9.08 pagi kerana memecat saya sebagai Ketua Pemuda PKR Kelantan,” katanya dalam jawatan itu.

Dr Mohd Hafidz Rizal, ketika dihubungi, enggan mengulas tetapi berkata beliau akan mengadakan sidang akhbar di Kuala Lumpur tidak lama lagi mengenai hal itu dan menyatakan pendiriannya.

Jawatankuasa Pemuda PKR Kelantan telah menyatakan sokongan padu untuk Dr Mohd Hafidz Rizal dan menyeru beliau untuk meletakkan jawatan.

Naib ketua jawatankuasa, Mohd Khairul Amin Abdul Rahman dilaporkan berkata majoriti ahli jawatankuasa telah menandatangani memorandum yang menyeru kepimpinan pusat untuk memecat Dr Mohd Hafidz Rizal.

Terdapat juga panggilan untuk Dr Mohd Hafidz Rizal untuk meletak jawatan kerana PKR Kelantan dikatakan dibahagikan kepada dua selepas pengerusinya, Ab Aziz Ab Kadir cenderung ke arah PAS kerana beliau mahu dilantik politik PKR di negeri itu untuk mengekalkan jawatan mereka.

Dr Mohd Hafidz Rizal dikatakan sebagai salah seorang pemimpin PKR Kelantan yang merupakan penyokong kuat Ab Aziz.– BERNAMA


Tiada ulasan: