Selasa, 14 Jun 2016

Saya boleh terbit buku bukti Kit Siang rasis - Ismail Sabri

Shakira Buang  


LIHAT VIDEO DI SINI

Anggota Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menyahut cabaran Lim Kit Siang agar menyebut satu perkara yang mengatakan beliau anti Melayu-Islam.
 
Malah, menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah itu berkata, satu buku pun beliau boleh buktikan.

"Boleh, saya akan buktikan. Satu buku pun boleh, tentang ucapan-ucapan dan apa yang dibuat selama ini," kata Ismail Sabri dalam sidang medianya.

Kata anggota Parlimen Bera itu lagi, tidak ada seorang pun kalau sebut tentang Kit Siang tanpa mengaitkan beliau dengan rasis.

"Tak ada orang pun bila sebut nama Kit Siang tidak kaitkan dia dengan rasis. Sahabat baik dia, Mahathir dulu pun, sebelum-sebelum ini, mengatakan beliau adalah orang yang paling rasis dan DAP memperjuangkan isu rasis dan sebagainya. Semua orang bercakap benda yang sama (mengenai Kit Siang)," kata Ismail Sabri.

Ismail berkata demikian di Sungai Besar semalam berhubung kerjasama Tun Dr Mahathir Mohamad dengan pembangkang, terutama dengan DAP.

Lim hari ini mencabar Ismail Sabri untuk menyebut ‘satu peristiwa’ sepanjang 50 tahun penglibatannya dalam politik yang dapat membuktikan beliau anti Melayu dan Islam.

Tambah Kit Siang lagi, jika gagal berbuat demikian, Ismail dan pemimpin Umno lain harus menghentikan tohmahan seumpama itu.

Terdahulu Ismail Sabri menyerahkan dividen Risda Negeri Perak dan penyampaian sumbangan Skim Tabung Tabika KEMAS Kuala Kangsar kepada penerima.

Hadir sama pada majlis tersebut ialah dua anak calon BN, Datin Mastura Mohd Yazid.

Pilihan raya kecil (PRK) Kuala Kangsar diadakan berikutan kematian penyandangnya Datuk Wan Mohammad Khair-il Annuar Wan Ahmad dalam nahas helikopter di Sebuyau, Sarawak Mei lal dalam perjumpaan dengan usahawan India di Sungai Besar

Tiada ulasan: