Khamis, 30 Jun 2016

Pas Pulau Pinang gesa Guan Eng bela diri

Pas Pulau Pinang gesa Guan Eng bela diri
Mohd Fauzi


GEORGETOWN - Walaupun diserang berkali-kali oleh DAP, Pas Pulau Pinang tetap menggesa supaya Ketua Menteri, Lim Guan Eng diberi pembelaan sewajarnya.

Pesuruhjaya Pas Pulau Pinang, Mohd Fauzi Yusof berkata, Pas negeri tetap berpegang pada prinsip bahawa seseorang itu tidak bersalah sehingga dibuktikan bersalah.

“Sekalipun Lim Guan Eng dan sekutunya sering menyerang Pas dengan pelbagai tomahan dan fitnah, namun Pas tetap bertindak selaras dengan ajaran Al-Quran supaya berlaku adil dengan semua pihak termasuk musuh.

“Islam mengajar bahawa sebelum penghakiman dibuat, maka seseorang itu masih tidak bersalah,” katanya melalui satu kenyataan kepada media.

Mohd Fauzi berkata, Pas Pulau Pinang juga meneliti beberapa kenyataan yang dibuat oleh pimpinan pembangkang yang menyatakan bahawa isu berkenaan adalah pendakwaan terpilih oleh pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

“Perlu diingatkan bahawa kuasa pendakwaan bukanlah kuasa SPRM, sebaliknya ia adalah kuasa pihak Peguam Negara (AG).

“Kepercayaan perlu diberi kepada SPRM yang menjalankan tugas untuk menyiasat dan mengemukakan kertas siasatan kepada pihak Peguam Negara,” katanya.


Tiada ulasan: