PRK Permatang Pauh
 
 
 
SHAH ALAM - Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin akan mengumumkan calon BN bagi PRK Permatang Pauh pada Khamis depan.

Menurut Naib Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, pengumuman calon itu akan dibuat serentak dengan pelancaran jentera BN bagi PRK itu.

"Calon yang akan mewakili BN untuk bertanding pada PRK Parlimen Permatang Pauh dipilih berdasarkan beberapa kriteria ditetapkan bagi memastikan kemenangan berpihak kepada kita.

"Calon yang dipilih ini bersifat digemari dan saya yakin beliau akan membawa kemenangan kepada BN. Beliau juga lebih muda berbanding saya," beliau dipetik sebagai berkata.

Suruhanjaya Pilihan Raya menetapkan PRK Permatang Pauh pada 7 Mei ini, penamaan calon 25 April manakala pengundian awal pada 3 Mei berikutan keputusan Lembaga Pengampunan pada 16 Mac lepas, yang menolak petisyen pengampunan diraja oleh ahli parlimen kawasan itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Anwar sedang menjalani hukuman penjara lima tahun bagi sabitan meliwat bekas pembantu peribadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan.