Sabtu, 12 Disember 2015

'Aku bukan Petualang', Muhyiddin pertahankan diri


'Aku bukan Petualang', Muhyiddin pertahankan diri
'Aku bukan Petualang', Muhyiddin pertahankan diri


KUALA LUMPUR - Sebuah buku setebal 28 halaman yang menceritakan peribadi Timbalan Presiden Umno, Tan Seri Muhyiddin Yassin diedar individu tidak dikenali hari ini.

Buku bertajuk 'Aku Bukan Petualang' itu turut mendedahkan mengenai perjuangan Muhyiddin sepanjang berada dalam Umno dan kerajaan.

Buku itu turut mempertahankan tindakan Muhyiddin dalam membawa isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Menurut buku itu, ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri, pihaknya sentiasa mendokong dasar-dasar kerajaan yang dibawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Malangnya, apabila sudah tidak lagi menjawat jawatan itu, kedudukannya sebagai Timbalan Presiden Umno juga diketepikan.

Buku itu diedarkan kepada perwakilan oleh dua lelaki yang tidak dikenali di jejantas pejalan kaki yang terletak di antara Pusat Dagangan Dunia Putra dan Kompleks Sunway Putra sekitar jam 8.30 pagi.

Ada beberapa bab yang ditekankan buku itu antaranya, Fasa Kritikal Umno, Luahan Jiwa Anak Pagoh,  Bukti Bukan Petualang, Hidup Mati Tetap Bersama Umno, 1MDB Jatuh, BN terkubur, Apa Silap Saya dan Berani Kerana Benar.

Diakhir tulisan buku itu, Muhyiddin turut bersumpah yang beliau tidak berbohong mengenai apa yang didedahkan selama ini.

Tiada ulasan: