Selasa, 27 Oktober 2015

Usul Undi Tidak Percaya Najib Razak di Parlimen Gara-gara Isu 2.6 bilion Najib. Berjaya atau Tidak?

BERITA SEMASA


Usul Undi Tidak Percaya Najib Razak di Parlimen Gara-gara Isu 2.6 bilion Najib


undi tidak percaya najib


Pada ketika Berita Semasa berada di luar kalangan pelancong mula melemparkan soalan kepada Berita Semasa “what’s happening in your country”.

Nah….melihatkan sahaja laporan berita di portal berita terkemuka dunia hari ini termasuklah di Wall Stret Journal, Guardian UK, Telegraph, The Sydney Morning Herald, Bloomberg sehingga adakalanya berita mengenai Najib dan perkembangan terkini yang berlaku di Malaysia menjadi trending di luar negara.
Terbaru dengan perkembangan usul undi tidak percayaRakyat Malaysia tidak mahu negara Malaysia menjadi popular dan diangkat sebegini rupa.

Ada tokoh politik mengatakan ada berbagai cara untuk menunjukkan jalan keluar kepada Najib Razak untuk terus menduduki kerusi panas sebagai perdana Menteri Malaysia. Termasuklah :
  1. Usul Undi Tidak Percaya Najib Razak di Parlimen
  2. Melalui Majlis raja-raja
  3. Majlis tertinggi UMNO sendiri menolak Najib Razak
Mengapa mereka nampak galak untuk diadakan usul undi tidak percaya Najib Razak di Parlimen?

Semuanya dikatakan berpunca daripada ketidakyakinan mereka melihat cara bagaimana Najib Razak dan saf kepimpinannya menguruskan hasil mahsul negara Malaysia dan ditambh pula dengan isu 2.6 bilion Najib Razak yang masih lagi penuh misteri dan tergantung sehingga ke hari ini sehingga meninggalkan seribu satu persoalan kepada rakyat Malaysia amnya dan masyarakat dunia umumnya yang terus tercari-cari jawapannya.

 

Berjaya Usul Tidak Percaya Najib Razak di Parlimen?

KLIK SINI : Najib Letak Jawatan? Puluhan Ribu Rakyat Malaysia Desak dan Kritik di Facebook Najib Dengan hastag #NajibLetakJawatan!

Walaubagaimanapun, pada pengamatan Berita Semasa melihatkan iklim politik dan gerak-gerak ahli politik di Malaysia baik daripada pembangkang mahupun kerajaan sekalipun pada hari ini, bagi Berita Semasa ia sama sekali tidak berjaya walaupun berjaya diadakan usul tidak percaya Najib Razak di Parlimen sekalipun. Tidak mudah…

Dan Berita Semasa jangkakan Najib Razak akan terus memegang kuasa sebagai Perdana Menteri Malaysia sehinggalah menjelangnya Pilihanraya Umum ke 14 yang mana tarikh mandatnya bakal berakhir tahun 2018 kelak.

Dan pada masa itulah satu lagi pertempuran politik yang lebih panas daripada pentas Pilihanraya Umum 2013 yang lalu akan berlangsung. Nah…ini mungkin pengamatan Berita Semasa, apa pula kata anda?


Tiada ulasan: