Isnin, 26 Oktober 2015

HANYA SATU CARA 13 KETUA CAWANGAN TELUK KEMANG BOLEH DISELAMATKAN....

shahbudindotcom

 
 
 
Ketua UMNO Bahagian Teluk Kemang, Isa Samad nampaknya tidak menunggu lama untuk bertindak balas terhadap 13 Ketua Cawangan dalam bahagian itu yang dua hari lalu menuntut perletakan jawatan Perdana Menteri, Najib Razak bagi mengelakkan parti dihukum pengundi dalam pilihanraya.

Beliau yang juga Pengerusi Felda dilaporkan sudah meminta setiausaha UMNO bahagian menghantar laporan kerana menganggap tindakan ketua-ketua cawangan berkenaan telah mencemar amalan membuat keputusan secara kolektif yang selama ini dihormati.

Sokongan UMNO Teluk Kemang kepada Najib adalah berkekalan. Kita akan terus memberi sokongan dan bersama beliau, katanya Isa Samad lagi.

Dalam masa yang sama, Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi pula tidak menganggap tindakan 13 Ketua Cawangan dalam bahagian Teluk Kemang itu sebagai suatu perkara yang besar.

Katanya, mereka hanya merupakan 13 orang daripada 20 ribu Ketua Cawangan yang ada di seluruh negara.
 
 
 
 
 
Soalnya, jika ia  hanya perkara kecil, kenapa Isa Samad melihatnya sebagai perkara besar serta begitu tergesa-gesa mahu bertindak?

Apakah tidak boleh didengar terlebih dahulu rintihan dan luahan hati 13 Ketua Cawangan berkenaan?

Kenapa Isa Samad begitu pantas mahu bertindak balas sambil dengan segera juga menyatakan sokongan UMNO Teluk Kemang terhadap Najib adalah berkekalan?

Adakah tempoh kontrak beliau sebagai Pengerusi Felda sudah dekat tarikh matinya?

Sudah berkuburkah demokrasi dan tertutup jugakah ruang untuk  pemimpin akar umbi meluahkan pandangan bagi menyelamatkan parti?

Tetapi, hanya ada satu cara untuk mengelakkan Jawatankuasa Disiplin daripada mengambil tindakan terhadap 13 Ketua Cawangan yang berani itu - lebih ramai ketua cawangan di seluruh negara turut bangkit melakukan perkara yang sama dengan segera.

Daripada 20 ribu di seluruh negara, mustahil tiada 500 atau 1000 yang turut berpandangan seperti mereka?

Takkan semua Ketua-Ketua UMNO Cawangan masih percaya sepenuhnya kepimpinan Najib boleh memenangi pilihanraya akan datang ini?

Kalau hanya 13 yang bersuara, mungkin mudah Jawatankuasa Disiplin untuk bertindak, namun tentu saja sukar jika angkanya menjadi 500 atau 1000 orang. Malah, jika lebih ramai yang berani bersuara, ia lebih mungkin untuk didengari dan diambil perhatian sewajarnya.

Zahid Hamidi tentu senyum-senyum jika lebih ramai pemimpin cawangan mula berani bersuara....


Tiada ulasan: