Jumaat, 25 Mei 2012

Lapan nyaris maut lori rempuh kedai makan

Wartawan Sinar Harian

Lapan nyaris maut lori rempuh kedai makan
 
Beberapa pelanggan melihat keadaan lori jenis Fuso yang merempuh masuk ke dalam
sebuah kedai makan, pagi semalam.
 
 
BANDAR TEMERLOH – Keasyikan lapan pelanggan menikmati sarapan pagi di sebuah kedai makan, di sini, pagi semalam tergendala apabila sebuah lori tanpa muatan merempuh masuk ke dalam kedai terbabit akibat terbabas selepas terlanggar seekor babi hutan melintas jalan.

Kejadian berlaku jam 10 pagi di Jalan Kuantan Kuala Lumpur dekat Kampung Batu 4, di sini, ketika terdapat lapan pelanggan bersama dua pembantu kedai yang sedang asyik melayan pelanggan dalam kedai berkenaan.

“Saya dengar bunyi bising macam helikopter nak jatuh, tiba-tiba meluru masuk sebuah lori ke dalam kedai dan merempuh sedikit pagar serta meja makan sebelum berhenti betul-betul depan pelanggan.

“Nasib baik pelanggan cepat mengelak. Beberapa pelanggan lagi cuba membantu mengeluarkan pemandu lori yang terperangkap di dalam kenderaannya,” kata pembantu kedai makan nasi kerabu, Sukaramai, semalam.

Rashidah Rashid 38, berkata, mujur semasa kejadian ramai pelanggan sudah beredar dan hanya tinggal lapan pelanggan di dalam kedai terbabit.

“Biasanya pelanggan sarapan pagi di sini antara jam 8 hingga 9 pagi setiap hari, nasib baik semasa kejadian tidak ada ramai orang,” katanya.

Sementara itu, pemandu lori berkenaan yang enggan dikenali berkata, kejadian berlaku beberapa pelanggan melihat keadaan lori jenis Fuso yang merempuh masuk ke dalam sebuah kedai makan, pagi semalam begitu pantas dan ketika itu dia dalam perjalanan menghantar lori terbabit kepada penjual di Kuala Lumpur.

Menurutnya, sebaik tiba di hadapan kedai berkenaan, seekor babi hutan meluru dari semak berhampiran untuk melintas jalan.

“Saya tak sempat elak dan melanggarnya, kemudian saya cuba kawal semula lori tetapi gagal dan terus masuk ke dalam kedai. “Sejak bekerja lebih setahun lalu dengan sebuah syarikat automotif di Pekan, ini kejadian paling teruk saya alami. Saya memang kerap menggunakan jalan ini dua hingga tiga kali sebulan menghantar lori ke penjual di Kuala Lumpur,” katanya yang tidak mengalami sebarang kecederaan.

Tiada ulasan: