Ahad, 13 Mei 2012

BERAHIM ALKATAKI MAHU DEMONTRASI DESAK PENYANYI YUSOF ISLAM AGAR TUKAR NAMA KEPADA YUSOF MELAYU?

Oleh:  WFAUZDIN NS

NAMPAKNYA semakin berserabut kepala otak raja katak Berahim Ali dari Pasir Mas.  Mungkin kerana terasa hati tidak dijemput walaupun sebagai pemerhati di dalam persidangan atau perhimpunan lembu-lembu kondo di kandang Bukit Jalil baru-baru ini. 
Ataupun, beliau merasa Perkosa pimpinannya jauh ketinggalan dan semakin dipinggirkan, maka raja katak yang menenggek atas kerusi pemberian ihsan dari PAS itu mula cuba untuk mencari publisiti baru dengan mengesyorkan cadangan paling bodoh kepada Majlis Fatwa.  Cadangannya adalah agar Majlis Fatwa mengharamkan PAS menggunakan nama Islam di dalam parti tersebut.  Ertinya, nama Islam hendaklah diharamkan di dalam PAS, tetapi nama Melayu dihalalkan jika boleh diwajibkan digunapakai di dalam Parti Kebangsaan Melayu Bersatu iaitu Umno. 
Bekas penyanyi terkenal Cat Steven, kini dengan nama Yusof Islam
Bila kita katakan Berahim raja katak ini bengap, mungkin ada yang berkata gelaran itu terlalu huduh buat beliau.  Tetapi, kita tidak boleh kata Berahim raja katak ini bijak pandai kerana semua orang tahu bahawa isu yang ditimbulkan oleh raja katak ini adalah isu lapok yang telah pun difatwakan oleh Majlis Fatwa berpuluh tahun dahulu.  Majlis Fatwa telah mengharuskan nama Islam digunakan di dalam pertubuhan parti politik selagi ianya tidak menjejaskan ugama itu sendiri.
Mengapa Berahim raja katak tidak juga mencadangkan agar Bank Islam atau Universiti Islam turut diharamkan?   Aku rasa jika penyanyi terkenal `Cat Steven' atau nama Islamnya Yusof Islam adalah warganegara Malaysia, mungkin Berahim raja katak ini akan mengadakan demontrasi Perkosa agar Yusof Islam menukar namanya kepada Yusof Melayu. 
cium keris...mmmuuahh..muahhh..mmuahhss...
Aku cukup bimbang jika Berahim raja katak ini mampus nanti, beliau akan memarahi Malaikat Mungkar Nankir kerana menyoal perkara-perkara berkaitan agama.  Bagi beliau, agama tiada kena mengena dengan politik di dalam ertikatanya ugama juga tiada kena mengena dengan mati.  Jika beliau yakin agama ada kena mengena dengan politik disebabkan orang-orang politik kesemuanya akan mati dan akan disoal di alam akhirat nanti tentang kehidupannya di dunia, raja katak ini tidak akan tergamak untuk mencadangkan perkara sebodoh itu.
Aku cukup tidak sabar untuk melihat raja katak ini dikuburkan politiknya di Pasir Mas agar menjadi pengajaran kepada beliau bahawa orang yang khianat dan busuk hati akan dihina sehina-hinanya di dunia lagi./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan: