Isnin, 5 Ogos 2013

R rayu sumbangan bantu 33 aktivis

Rizal Tahir,
 
KOTA BHARU: Gabungan Profesional Menuntut Royalti, Pendaratan Minyak dan Gas ke Kelantan, (Royalti) akan melancarkan kutipan derma untuk membantu 33 orang aktivis Malaysia yang didakwa di mahkamah.

Presidennya, Nazri Deraman berkata, R melancarkan kutipan derma di peringkat negeri Kelantan untuk membantu mencari dana untuk 33 orang aktivis berkenaan sepanjang tempoh kes tersebut berjalan.

Ketika memberitahu Harakahdaily semalam beliau berkata, 33 aktivis itu dituduh atas menyertai perhimpunan haram di mana 17 orang daripadanya turut didakwa cuba membuat rusuhan.

Menurutnya, memandangkan kos keseluruhan RM66,000 dan setiap seorang dikenakan sebanyak RM2,000, R cukup merasakan ianya begitu terbeban bagi mereka yang terlibat.

Menurut Nazri sumbangan boleh disalurkan melalui akaun Maybank 55504111324 dan memaklumkan melalui SMS kepada nombor 012 6937908 sebagai pengesahan.

33 aktivis sebelum ini ditahan ketika cuba menyerahkan memorandum bantahan terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) di Parlimen pada hari pertama persidangan penggal ke-13 yang berlangsung, 24 Jun lalu.

Aktivis berkenaan menyerahkan memorandum itu memandangkan SPR selaku badan bebas didakwa telah gagal dalam melaksanakan tanggungjawabnya.

Tiada ulasan: