Rabu, 31 Mac 2010

Pemuda PR Pulau Pinang Desak Nyahkan APCO

SUARA KEADILAN

PULAI PINANG - Sekretariat Muafakat Pemuda Pakatan Rakyat Pulau Pinang (SMPPRPP) membuat laporan polis untuk menggesa siasatan menyeluruh dan terperinci berhubung pendedahan mengenai kaitan rapat firma pro Zionis-Israel dengan kerajaan oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Dewan Rakyat semalam.

Dalam kenyataan yang dekuarkan hari ini, SMPPRPP berkata pendedahan yang cukup teliti dengan fakta dan amat bertanggungjawab itu jelas membangkitkan kerisauan seluruh rakyat Malaysia terhadap tahap keselamatan di negara ini di bawah pentadbiran Umno-Barisan Nasional.

SMPPRPP juga menolak penafian yang dibuat oleh APCO Worlwide bahawa ia tidak terlibat langsung dalam penubuhan gagasan 1 Malaysia.

"SMPPRPP mewakili seluruh rakyat Malaysia yang bimbang akan keselamatan negara, menolak sekeras-kerasnya penjajahan jenis baru ini serta turut menyeru agar semua rakyat bangkit menentang ‘Neo-Colonialism’ tajaan Zionis-Israel ini.

"Kami juga tidak rela memperjudikan nasib dan keselamatan rakyat dengan sewenang-wenangnya membiarkan Umno-Barisan Nasional melantik firma pro rejim Zionis-Israel yang terkenal dengan kezaliman dan kebinatangan mereka terhadap rakyat Palestin," tegas kenyataan itu.

SMPPRPP juga menggesa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menghentikan sandiwara bermuka-muka yang pada satu pihak berlagak hero menghentam dasar dan tindakan terkutuk Israel tetapi pada masa yang sama sanggup menggadaikan keselamatan negara dengan mengangkat firma pro-Zionis sebagai penasihat negara dalam hal bersangkutan dasar.


Tiada ulasan: