Selasa, 30 Mac 2010

Fitnah: Kenapa tuding jari kepada Pakatan

Nazri Abdullah


KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Titiwangsa, Dr Lo' Lo’ Mohamad Ghazali mempersoal tindakan Mohd Nizar Zakaria (BN- Parit) yang hanya menuding jari kepada Pakatan Rakyat berhubung isu fitnah yang dibangkitkan ahli parlimen itu.

Beliau yang bangun mencelah, memohon penjelasan Nizar berhubung isu fitnah terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didedahkan Zulkifli Noordin (Bebas-Kulim Bandar Baharu) sebelum ini.

"Yang Dipertua, semasa Kulim Bandar Baharu berucap, saya telah menerima satu SMS daripada seorang ahli jemaah surau Al-Mutmainnah Pandan Perdana kalau tak silap saya, beliau menyatakan kenapa Kulim Bandar Baru atau Zul Noordin lidah bercabang?

"Saya tanya balik apa yang dimaksudkan lidah bercabang, maka dia kata di surau hari itu dia cakap 'PM yang bom Mongolia' tetapi sekarang dia mengatakan ada fitnah pula tentang perkara tersebut.

"Kemudian pada masa yang sama juga Kulim Bandar Baharu juga menyebutkan fitnah terhadap Permatang Pauh (Datuk Seri Anwar Ibrahim).

"Kenapa perkara ini tidak langsung diambil perkiraan oleh YB Parit? Saya mohon penjelasan," katanya sambil memohon maaf kerana terpaksa membacakan SMS tersebut.

Beliau membangkitkan persoalan itu sewaktu Nizar membahaskan Titah Yang di-Pertuan Agong.

Nizar sewaktu memulakan perbahasannya mendakwa pihak pembangkang serta akhbar Harakah, Suara Keadilan dan Roket sering memutarbelitkan fakta.

Bangun mencelah sejurus dakwaan itu, Datuk Ismail Muttalib (BN-Maran) yang memohon penjelasan berhubung dakwaan Zulkifli Noordin bahawa banyak fitnah berlaku dalam Pakatan Rakyat.

Bagaimanapun, persoalan Dr Lo' Lo’ tidak dijawab Nizar yang kemudiannya diarah Timbalan Yang Dipertua, Datuk Ronald Kiandee supaya menggulung perbahasan.

Sementara itu, Zulkifli petang ini melahirkan rasa kecewa dengan Dr Lo' Lo' kerana membacakan SMS berkenaan.

Ini kerana baginya SMS yang dibacakan oleh Ahli Parlimen Titiwangsa itu boleh direka.

Tiada ulasan: