Selasa, 27 Februari 2018

Audio pengakuan Pas terima duit Umno mula tersebar

Audio rakaman berdurasi 2.3 minit dikesan mula tersebar.

Sebahagian audio rakaman yang didakwa menjadi bukti pengakuan kerjasama antara Umno dan Pas mula tersebar malam ini yang dikatakan suara seorang AJK Pas Pusat.

Kewujudan audio ini  mula didedahkan oleh Naib Presiden Amanah, Husam Musa di Kota Bharu 18 Februari lepas apabila beliau mendakwa mempunyai rakaman itu.

Audio dengan latar belakang pengakuan berdurasi 2.30 minit itu tersebar mulanya dikesan dalam Facebook Ketua Amanah Marang, Miqdad Zakaria itu kemudiannya telah dikesan disebarkan melalui media sosial yang lain khasnya whatapps.

Video klip yang berasaskan audio itu bertajuk ‘Bukti Pas ambil duit Umno’ itu memaparkan suara penjelasan seorang yang dikatakan AJK Pas Pusat itu menjelaskan bagaimana ia bermula.

Ia dikatakan bermula apabila sesetengah pemimpin Pas tidak berpuashati dengan dakwaan pemimpin Pas yang lain menerima duit Umno.

Beliau bersama beberapa rakannya dikatakan menuntut penjelasan secara tertutup daripada AJK PAS Pusat berkenaan dan sessi tersebut telah dirakamkan audionya.

Sebelum ini, dalam ceramahnya di Kota Bharu, Husam Musa mendakwa mempunyai bukti pengakuan ini dan pihak yang membuat pengakuan itu meminta agar ia jangan disebarkan atau “akan disumpah menjadi abu.”

Ekoran itu, seorang ahli Pas di Kuala Terengganu telah membuat laporan polis mengenainya.

Tiada ulasan: