Rabu, 13 Disember 2017

Maut terkena tembakan senapang patah

ANTARAPOS

Post Pic
 
 
 
ALOR SETAR: Seorang kanak-kanak perempuan maut selepas terkena tembakan senapang patah milik moyangnya yang didakwa terjatuh di sebuah rumah di Kampung Empa, Mukim Derang, Pokok Sena, hari ini.
 
Mangsa, Puteri Intan Sharini Mohd. Hishamuddin maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah pada bahagian kiri muka.
 
Kejadian difahamkan berlaku pada jam 11 pagi ketika mangsa asyik menonton televisyen di ruang tamu rumah milik datuknya itu.
 
Bapa mangsa, Mohd. Hishamudin Azri, 34, memberitahu, ketika kejadian dia bekerja di Jitra sebelum dimaklumkan mengenai kejadian itu oleh bekas isterinya, Wan Nor Suriati Wan Masri, 26, menerusi panggilan telefon kira-kira pukul 11.30 pagi.
 
"Sebaik saja diberitahu mengenai kejadian itu, saya terdiam seketika sebelum bergegas ke rumah bekas mentua.
 
"Apabila tiba ke lokasi kejadian, saya melihat jasad anak sudah terbaring di ruang tamu dalam keadaan cukup memilukan. Saya dimaklumkan kejadian itu berlaku apabila senapang patah milik moyang Puteri Intan, Saidin Hamid, 80, terjatuh mengakibatkan berlakunya tembakan yang mengenai bahagian kiri muka anak sulung saya itu," katanya ketika ditemui pemberita di lokasi kejadian.
 
Mohd. Hishamuddin menjelaskan, mangsa tinggal bersama datuk, nenek, ibu dan bapa saudaranya di rumah tersebut selepas dia dan isteri berpisah sejak tiga tahun lalu.
 
Sementara itu Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Mohd. Rozi Jidin ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan menjelaskan siasatan lanjut masih dijalankan terhadap kes berkenaan.
 
 

Tiada ulasan: