Selasa, 16 Februari 2016

Usim perkenal menu ihtimam bantu warganya hadapi masalah kelaparan

THE MALAYSIAN INSIDER


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Universiti Sains Islam Malaysia (Usim) mengambil langkah proaktif dengan memperkenalkan menu bajet atau dikenali sebagai menu ihtimam (prihatin) dalam usaha memastikan warganya tidak berdepan dengan masalah kelaparan.

Naib Canselor Prof Datuk Dr Musa Ahmad berkata langkah itu inisiatif pihak pengurusan universiti dalam usaha meringankan bebanan dan menjaga kebajikan pelajar Usim yang mungkin terpaksa berlapar akibat masalah kewangan.

"Diharapkan dengan adanya pelan tindakan seperti ini tiada lagi kedengaran isu pelajar lapar kerana inisiatif ini menunjukkan keprihatinan universiti tanpa membezakan pelajar malah kemudahan ini juga terbuka kepada kakitangan Usim," katanya dalam satu kenyataan di Kuala Lumpur, hari ini.

Harga yang ditetapkan bagi menu sarapan ialah RM1.50 manakala RM3 bagi menu makan tengah hari. Sementara itu, Yang Dipertua Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) Usim, Imran Razalle berkata pelancaran menu itu merupakan usaha yang baik daripada pihak universiti.

"MPP Usim mengalu-alukan langkah ini yang sekali gus membuktikan keprihatinan pihak universiti terhadap kebajikan pelajarnya. Dengan cara ini ia mampu meringankan beban hidup pelajar," katanya. – Bernama
 
 

Tiada ulasan: