Jumaat, 19 Februari 2016

Mat Sabu akui Amanah sukar menang di Sarawak

THE MALAYSIAN INSIDER

Presiden Parti Amanah Negara Mohamad Sabu berkata, partinya berdepan kekangan sepanjang tempoh berkempen berikutan akses pengangkutan yang terhad di Sarawak terutama di kawasan luar bandar. – Gambar fail The Malaysian Insider, 19 Februari, 2016Presiden Parti Amanah Negara Mohamad Sabu berkata, partinya berdepan kekangan sepanjang tempoh berkempen berikutan akses pengangkutan yang terhad di Sarawak terutama di kawasan luar bandar. – Gambar fail The Malaysian Insider.
 
 
Belum pun tarikh pilihan raya negeri Sarawak diumumkan, Parti Amanah Negara (Amanah) sudah membayangkan kekalahan dalam pilihan raya itu yang perlu diadakan sebelum Jun ini.

Presiden Amanah Mohamad Sabu berkata parti itu dijangka berdepan kekangan yang ketara sepanjang tempoh berkempen berikutan akses pengangkutan yang terhad di Sarawak terutama di kawasan luar bandar.

"Tapi kita akan usahalah sekadar yang mampu, perjalanan kempen kalau naik dengan bot 6-7 jam, jadi satu hari kempen kita boleh sampai ke beberapa tempat sahaja, nak banding dengan mereka (Barisan Nasional) yang naik helikopter, " katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan pejabat operasi Amanah dan Pakatan Harapan negeri Terengganu di pusat komersial di Paya Keladi di Kuala Terengganu, semalam. – Bernama


Tiada ulasan: