Rabu, 9 Oktober 2013

Anwar saman RM100 juta: Mahkamah tolak permohonan Khairy

THE MALAYSIAN INSIDER























Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menolak permohonan Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin Abu Bakar (gambar) untuk meminda pembelaannya dalam saman fitnah RM100 juta yang difailkan terhadapnya oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Pesuruhjaya Kehakiman  S M Komathy Suppiah membuat keputusan itu di dalam kamar dengan kehadiran peguam Sulaiman Abdullah yang mewakili Anwar, dan Jeffery John, mewakili Khairy.

Sulaiman ketika memberitahu pemberita berkata, Komathy menolak permohonan itu dengan kos RM5,000, dan menetapkan 22 November bagi pengurusan kes.

 Pada 7 Mac 2008, Anwar memfailkan saman terhadap Khairy, dengan mendakwa Khairy yang ketika itu Naib Ketua Pemuda Umno, mengeluarkan kata-kata berbaur fitnah dan menyebabkan klip video bertajuk 'Anwar and kin no threat' disiarkan dalam laman web, termasuk Malaysiakini.com.

Ketua pembangkang itu turut mendakwa klip video dalam Malaysiakini.com mengandungi sebahagian daripada ucapan Khairy di Lembah Pantai pada atau sekitar 20 Februari 2008. - Bernama,

Tiada ulasan: