Selasa, 24 September 2013

Harga Gula Naik Dalam Bajet 2014? Kesannya, Masalah Penghidap Diabetes Dapat Dikurangkan! Kesan Domino?


harga gula naik


Berita Semasa fikirkan kenyataan dan cadangan seperti ini telah pun terhenti dan yang terakhir selepas keluarnya formula pengiraan Ahmad Maslan yang menjadi bualan ramai rakyat Malaysia (SEPERTI DI SINI).

Rupa-rupanya sangkaan Berita Semasa meleset. Ini kerana Datuk Sr Subramaniam yang juga mewakili kementeriannya dan kapasiti beliau sebagai Menteri Kesihatan berminat untuk menggunakan formula bagi menangani penyakit diabetes yang dikatakan sedang melonjak tinggi bilangan pesakitnya. Caranya?
Mudah sahaja….
“Jika mahu kurangkan penghidapkan diabetes. Naik harga gula!!”
Atas nama mahu menaikkan harga gula, alasan penyakit diabetes digunapakai sekali lagi. Persoalan berapa pula kenaikan harga gula kali ini?

Jikalau dinaikkan harga gula sekitar 20 sen contohnya, berdasarkan pengalamatan menteri Kesihatan, apabila harga gula naik bilangan penghidap diabetes dapat dikurangkan. Itu baru harga gula naik sekitar 20 sen. Jikalau harga gula dinaikkan sebanyak RM2.00 sekaligus. Berapa banyak penghidap diabetes yang dapat Malaysia selamatkan?

Begitukah?

Harga Gula Naik Elak Penyakit Diabetes?

Kenaikan Harga Gula

Kali terakhir harga gula naik ketika pembentangan Bajet 2013 sebelum ini, sebanyak 20 sen (KLIK SINI SUMBERNYA). Adakah akan ada satu lagi pengumuman kenaikan harga gula pada pembentangan Bajet 2014 pada 25 Oktober 2013 ini?

P/S : Nampaknya, Dr Subramaniam boleh dimasukkan sekali lagi bersama-sama dalam senarai antara kalangan menteri seperti  Ismail Sabri, Hasan Malek, Ahmad Maslan yang dikehendaki menjalani ujian IQ.

PP/S : Sudah bersedia dengan kesan domino dengan kenaikan harga gula tidak lama sahaja lagi? Apa pandangan balas anda pula?

Tiada ulasan: