Isnin, 22 Julai 2013

Ashraf nafi punca Wan Sakinah putus tunang


Ashraf Muslim
Pelakon dan pengacara, Ashraf Muslim
 
PELAKON, Ashraf Muslim menafikan dakwaan menjadi punca terputusnya ikatan pertunangan antara isteri keduanya, Wan Sakinah Ahmad Saburi dengan bekas tunangnya.

Semalam, seorang lelaki yang mengaku bekas tunang Sakinah tampil dalam rancangan Melodi memberitahu tentang Ashraf menjadi penyebab putusnya pertunangan mereka.

Ashraf menegaskan dia tidak pernah menjalin hubungan sulit bersama Sakinah sewaktu wanita itu sedang dalam tempoh bertunang.

“Pembohong lelaki itu. Mereka putus tunang tiada kena mengena dengan saya. Itu (putus tunang) cerita lama mereka dan tak ada kena mengena dengan saya.

“Saya sedih apabila perkara sebegini timbul,” katanya dipetik dari Kosmo.

Ashraf juga meminta agar tidak diungkit cerita-cerita lama memandangkan dirinya sudah berkahwin dengan Sakinah.

“Apa yang boleh saya katakan di sini, saya sudah pun berkahwin, jadi tak perlulah ungkit cerita lama seperti ini. Jangan juga cari jalan atau ambil kesempatan untuk jatuhkan maruah kami semua.

“Apabila terlalu ramai yang cuba ambil 'bahagian' dalam hal rumah tangga saya, saya jadi sedih. Ini hal rumah tangga saya. Dengan rendah hati, saya harap semua pihak dapat menghormati saya dan tidak masuk campur dalam hal ini,” katanya.

Sebelum ini, Ashraf dan Sakinah menggemparkan industri hiburan tanah air apabila berkahwin di Thailand pada 7 Julai lalu.

Bapa mertuanya, Lokman Abdul Hamid, 54, tampil memberikan kenyataan bahawa Dayana tidak pernah reda dengan pernikahan kedua Ashraf.

Ashraf dan Dayana bernikah di Makkah pada 30 Ogos 2011

Tiada ulasan: