Rabu, 17 Ogos 2011

PM pilih pakaian rasmi Hari Kemerdekaan




PUTRAJAYA - Datuk Seri Najib Razak hari ini memilih sepasang pakaian rasmi sempena sambutan Hari Kemerdekaan ke-54 yang ditunda ke 16 September, serentak dengan sambutan Hari Malaysia tahun ini.

Pakaian yang dipilih itu, masing-masing satu bagi pakaian lelaki dan wanita, adalah dari tiga rekaan pakaian lelaki dan wanita oleh Perbadanan Kemajuan Kraftangan Malaysia yang diperagakan kepada Perdana Menteri (gambar) di sini.

Antara yang turut menyaksikan rekaan itu, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim, beberapa anggota jemaah menteri dan Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Mohd Sidek Hassan.

Rais yang ditemui pemberita kemudian berkata Perdana Menteri tertarik dengan ketiga-tiga corak rekaan berkenaan yang menggabungkan warna asas negara iaitu merah, putih dan biru, cuma ia perlu disesuaikan dengan suasana sambutan hari bersejarah itu.

Beliau berharap pakaian yang akan dipakai oleh jemaah menteri itu akan menarik minat orang ramai untuk membelinya selepas 16 September kelak.

Tiada ulasan: