Isnin, 11 Julai 2011

Polis buat Kuala Lumpur macam darurat tapi himpunan BERSIH 2.0 tetap berjaya

PASPB


Macam nak darurat kat K.Lumpur. Semua jalan masuk ditutup. Sekatan jalan raya berlaku disetiap pelusuk negera. Semua kedai-kedai diarahkan tutup.

Yang lawak tu, pihak polis menemui parang yang disembunyi di beberapa tempat di Bandar K.L dan yang peliknya ditemui oleh orang asli. Kelakar ajaib.

Kalu orang asli dah lama dibawak parang-parang baru tu wat menebas dihutan. Ditemui molokov Coctail yang diisi minyak petrol dalam botol mineral plastik dengan sumbu macam pelita minyak tanah empat hari sebelum 9 Julai. Ish-ish mungkin kemaren dah kecut botol tu dan kalau nak cucuh api… nak cari mampus.

Empunya diri dulu yg meletup. Mereka ingat psy-war zaman jepun boleh pakai lagi ke sekarang???

Ingat dah umum darurat. Kuala Lumpur bak diserang garuda dipagi Sabtu Kuala Lumpur. Sunyi. Kosong jalanan. Yang ada polis dan sekatan jalanraya.

Nampak macam perhimpunan Bersih 2.0 telah gagal. Mungkin rakyat takut dengan propaganda kerajaan Umno-BN. tetapi sebaliknya. Pukul 12.30 orang-ramai mula memenuhi Bandar KL seolah-olah semut yang keluar dari sarang.

Tahniah diucapkan kepada rakyat Malaysia yang inginkan keadilan dicelah-celah kezaliman Umno-BN. Tekanan dan sekatan pihak polis yang menjadi alat Umno-BN telah gagal.

Tahniah diucapkan kepada semua para peserta himpunan Bersih. Sebahagian gambar perhimpunan Bersih 2.0 yang berjalan aman. Ganguan polislah menjadi punca kucar kacir.

Presiden bersama orang-ramai dalam perarakan Bersih 2.0dari KLCC peserta berarak

dari Bukit bintang ke Pudu

Jalan Petaling ke Persimpangan PuduMereka bergabung di persimpangan dihadapan Maybank

hotel Angcana menjadi saksi samada puluhan ribu atau 6K lapuran KPN

lalu datanglah pengacau & penghuru-hara dgn menyembur air asid & gas pemedih mata pun ditembak.

Peserta diasak polis ke Hentian bas Pudu

manakala A.samad said dan peserta di halang untuk menyerah memorandum Stadium Merdeka

Tuan Guru Presiden sempat senyum bersama S/u beliau dalam tahanan polis. Sebahagian besar pimpinan ditangkap

Anwar Ibrahim tersadai dihospital akibat dipukulMat Sabu yang cedera dilanggar sengaja oleh kereta polis ketika menunggang motosikal

Meskipun ramai lagi yg terhalang. Yang sangkut diluar K.Lumpur. Di Masjid negara. Yang berterabur di masjid jami'. Yang lekat kat SOGO. Yang ditahan lebih 1,600 orang.

Apapun tahniah kepada peserta bersih. Anda berjaya dan Kezaliman gagal menghalang kebangkitan rakyat. termasuk himpunan bersih diluar negara.

Tiada porak-peranda, tiada bom molokov meletup, tiada keganasan dan tiada ancaman komunis. yang ada adalah provokasi pihak polis. menangkap tanpa mengira siapa.

Menembak gas pemedih mata, menyembur air asid yang menyebabkan seorang meninggal dunia dan dua orang dalam ICU. Ada yang cedera kena tembakan pihak polis dan ada yang cedera kerana dipukul polis. Merekalah sebenarnya pencetus huru-hara.

Ish kemana hulubaya Umno-BN? Mana PEKIDA, Pesilat UMNO maupun Patriot? PESAKA memang pergi bersiar-siar ke tasik titiwangsa. Ibrahim Ali bersungut beliau tidak hadir kerana dilarang isterinya. Yelah!!! Pejuang-pejuang perut dan dibawah perut.

Diharap cukuplah menjadi perkakas Umno & BN. Nak jadi jaguh pejuang Istana & Raja-raja, pingat datuk pun dah ditarik istana. Nak bertemu dengan pihak istana terhegeh-hegeh tidak dilayan.

Diharap golongan ini banyak-banyaklah bertaubat dan marilah Bersama-sama dengan perjuangan rakyat.

Tahniah. 9 Julai baru permulaan !!! - Ustaz Saiful Bahri

Tiada ulasan: