Idris Naim
PETALING JAYA: Media sosial pada pagi
Selasa kecoh dengan kebanyakan pelanggan Celcom berang kerana mengalami
masalah gangguan perkhidmatan rangkaian komunikasi mereka.
Laman sosial syarikat telekomunikasi itu dihujani aduan dan rungutan
pelanggan lebih-lebih lagi ia berlaku pada hari pertama bekerja selepas
cuti umum dan cuti hujung minggu.
Sebahagian pelanggan Celcom mengadu mereka mengalami gangguan rangkaian sejak awal pagi Selasa.
Bagaimanapun, beberapa jam kemudian Celcom menerusi satu kenyataan di
Facebook mengakui terdapat gangguan rangkaian yang berpunca daripada
kerja-kerja menaik taraf yang bermasalah.
“Kami dukacita ingin memaklumkan terdapat gangguan rangkaian bermula 7
pagi yang menjejaskan perkhidmatan membuat dan menerima panggilan di
seluruh negara,” katanya.
Menurut Celcom, pasukan teknikal telah menangani masalah gangguan itu
pada pukul 9.30 pagi Selasa dan perkhidmatan di Semenanjung kembali
pulih seperti biasa.
“Manakala (perkhidmatan) di Malaysia Timur pula akan pulih secara beransur-ansur dalam tempoh sejam berikutnya.
“Kami memohon maaf di atas sebarang kesulitan. Terima kasih,” menurut kenyataan itu.
Penjelasan Celcom bagaimanapun mendapat kritikan segelintir netizen
yang mempersoalkan mengapa kerja-kerja penyelenggaraan tidak dilakukan
pada hari cuti dan gangguan rangkaian berlaku pada waktu puncak hari
pertama bekerja.
Namun pada masa sama, ramai netizen berterima kasih kepada syarikat
telekomunikasi itu yang dapat menangani isu tersebut bagi membolehkan
pelanggan menggunakan perkhidmatan seperti biasa.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan