Ahad, 21 September 2014

Perakan harap anak perantau pulang mengundi

ASLANI M 


TUMPAT: Persatuan Anak-anak Kelantan di Perantauan (Perakan) berharap warga perantau yang mengundi di Pengkalan Kubor pulang bagi menunaikan tanggungjawab mereka sebagai pemilih pada 25 September ini.

Presidennya, Ir Hamdzah Ab Rahman berkata, menjadi harapannya anak Kelantan yang mengundi di Pengkalan Kubor dapat meluangkan masa untuk balik mengundi pada pilihan raya kecil tersebut.

“Harapan Perakan Malaysia supaya pengundi yang berada di luar Kelantan dapat balik menunaikan tanggungjawab seperti biasa.

“Di samping itu kami berharap mereka dapat menilai secara tepat serta rasional sumbangan kerajaan negeri kepada penduduk di Pengkalan Kubor.

“Biar pun Pengkalan Kubor diwakili BN sejak tiga penggal lepas, namun kerajaan negeri tetap berusaha membangunkan Pengkalan Kubor terutamanya berkaitan sektor pelancongan dan pertanian,” katanya di sini.

Menurutnya juga tidak ketinggalan pengundi Pengkalan Kubor yang tinggal di luar kawasan tersebut hendaklah pulang mengundi memandangkan kerajaan negeri mengumumkan hari mengundi Khamis ini sebagai cuti peristiwa.

Terdapat lebih 1,600 pengundi Pengkalan Kubor yang berada di luar daerah mengundi termasuk Kuala Lumpur.- HARAKAHDAILY

Tiada ulasan: