Sabtu, 28 Jun 2014

MB: ‘Tiada syarat jika kalah pemilihan parti perlu letak jawatan’

Oleh: NORHAYATI UMOR


PELABUHAN KLANG: Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tidak akan berundur sebagai orang nombor satu di negeri itu walaupun didesak pelbagai pihak.

Abdul Khalid berkata demikian bagi mengulas jika beliau kalah dalam pemilihan Parti Keadilan Rakyat (PKR) bagi merebut jawatan Timbalan Presiden.

Katanya, tidak ada syarat mengatakan jika kalah dalam jawatan parti maka seseorang itu perlu meletak jawatan.

Abdul Khalid“Itu tidak perlu. Tidak ada dalam syarat jika kalah, maka seseorang perlu mengakhiri tugasnya.

“Jika kamu memegang jawatan yang sudah dilantik, maka masih lagi perlu menjalankan tanggungjawab itu sehingga pilihan raya akan datang,” katanya dalam sidang media selepas Majlis Penyampaian Sumbangan sempena Ramadan, di Kampung Perigi Nenas, di sini, hari ini.

Abdul Khalid menegaskan beliau akan meneruskan jawatannya sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN), Ahli Parlimen dan Menteri Besar.

Sebelum ini, pelbagai pihak mendesak Abdul Khalid meletak jawatan sebagai Menteri Besar ekoran kononnya beliau gagal menyelesaikan beberapa isu negeri dan berkemungkinan gagal merebut jawatan Timbalan Presiden.

pemilihan 2014
Abdul Khalid juga gagal mempertahankan jawatan sebagai Ketua Cabang PKR Kuala Selangor dalam pemilihan PKR kali ini.

Dalam pemilihan Timbalan Presiden, Abdul Khalid berdepan dengan penyandang Timbalan Presiden, Azmin Ali dan Datuk Saifuddin Nasution.-NFN-

Tiada ulasan: