Khamis, 30 September 2010

Polis: Tiada tindakan kerana PERKASA beri kerjasama

MALAYSIA KINI


Polis tidak bertindak terhadap PERKASA semalam kerana mereka memberi kerjasama kepada pihak polis, kata ketua polis Dang Wangi, ACP Mohd Zulkifli Abdul Rahman.

Kira-kira 50 anggota PERKASA berhimpun di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur/Selangor (KLSCAH) di ibunegara semalam, kerana membantah kehadiran rapper kontroversi Namewee sebagai penceramah di forum anjuran dewan tersebut di situ.

Zulkifli Mohd memberitahu Malaysiakini hari ini bahawa polis terpaksa campurtangan dan meminta pihak penganjur memendekkan forum tersebut kerana ia mungkin mengganggu ketenteraman awam.

Namewee menjadi panel di forum tersebut bersama dengan ketua pegawai eksekutif KLSCAH Tan Ah Chai.

"Untuk bersikap adil terhadap kedua-dua pihak penganjur dan mereka yang menyertai bantahan tersebut, kami memberi mereka masa untuk bersurai," tambah Mohd Zulkarnain.

Sementara itu, Pemuda KLSCAH kesal dengan tindakan PERKASA mengadakan protes di depan bangunannya di Kuala Luampur semalam.

18 ulasan:

Unknown berkata...

Ish i don't know what happen to the people nowadays... all that they know is to screwed things up!!!

Bujang Senang berkata...

Baguslah PERKASA memberikan kerja sama setelah polis mengarahkan mereka menamatkan tunjuk perasaan tersebut.. Polis tidak ada menahan penunjuk perasaan terhadap Namewee.

Tanpa Nama berkata...

protes ini dilakukan secara aman, namun, sebaiknya tak perlulah PERKASA melakukan protes seperti ini, hal ini boleh diselesai dgn cara baik.

samm berkata...

somoga isu yang telah timbul dapat diselesaikan dengan baik.

Unknown berkata...

Malaysia tidak membenarkan tunjuk perasaan secara terbuka? terang-terangan. Tindakan mereka hanya akan menyumbatkan mereka ke dalam penjara. Ei x sedar lgsg imej sendiri yang tercalar

Paquin berkata...

Namewee layak dapat anugerah artis paling popular oo kan.. hehhe

Paquin berkata...

Dalam apapun tindakan, setiap pihak haruslah berpada-pada. Pasti ada cara penyelesaian yang lebih harmoni bah. Tak perlulah terlalu emosi, tak pasal2 orang dari negara luar ingat Malaysia ni dah porak peranda! huhuhu

Tanpa Nama berkata...

hanya gara2 Namewee, hilang profesional Perkasa dalam memperjuangkan nasib orang melayu.. Perkasa sepatutnya guna cara yang sama untuk 2 orang guru melayu yang lebih dulu memulakan isu sensitif ini...

Leo berkata...

PERKASA tidak patut membuat tunjuk perasaan kerana ia hanya akan memburukkan keadaan. Harap tiada lagi perkara seperti ini berlaku. Apa2x jua masalah harus diselesaikan secara rasional dan bukannya secara emosional.

Anak Sabah berkata...

Namun begitu, tindakan tunjuk perasaan ini tidak digemari oleh rakyat Malaysia yang mencintai keharmonian. Ini amat memalukan.

Anak Sabah berkata...

Diharapkan Perkasa dibubarkan.

lisa berkata...

Perkasa should have not conducted the protest in the first place.

lisa berkata...

And totally agree with John there.. bubarkan PERKASA!

kb girl berkata...

Polis harus berkecuali. Siapa melanggar undang-undang, tindakan perlu diambil.

langsat berkata...

kenapa Perkasa terikut-ikut perasaan marahkan Namawee? Namawee sepatutnya dinasihat dan dibawa ke jalan betul untuk cintakan negara. cara Perkasa yang membakar gambar Namawee adalah sikap yang bakal mengundang kemarahan ramai orang dan pelajar untuk terikut-ikut dengan Namawee. Mana kematangan Perkasa? Adakah peperangan antara kaum adalah benda yang ada ingin realisasikan berlaku di Malaysia?

langsat berkata...

just nak tanya berapa umur ahli-ahli bijaksana Perkasa dan berapa umur pula Namawee? berapa ramai ahli Perkasa dan berapa ramai pula Namawee?

POP berkata...

Terdapat rakyat yang menyokong Namewee, terdapat juga yang menentang. Biarlah Isu ini berhenti dengan kerjasama sekalian.

Unknown berkata...

Mereka ini macam tidak perlu kerja. Terlalu banyak masa lapang untuk mereka memprotes pekara remeh-temeh.
Mata mereka memang rabun dengan isu-isu lebih besar dan penting seperti rasuah dan penyelewengan kuasa.